Resicast Sherman Crab (en geschikt model)?

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Resicast Sherman Crab (en geschikt model)?

Bericht door Jakko Westerbeke » 4 mar, 2018 19:40

Even een vraagje over de set van Resicast om een Sherman Crab te bouwen:

Afbeelding

Heb ik het goed als ik aanneem dat daar alleen de eigenlijke Crab-uitrusting in zit, en niet ook de romp en toren zoals op de foto?

En welke M4A4/Sherman V is tegenwoordig het beste om zo’n ombouw op te zetten? Vooral als het me gaat om deze specifieke tank:

Afbeelding

Gegoten voorkanten bij de bestuurdersluiken, dichte wielen, horizontale beugels met verhogingen voor de terugloopwielen, rupsbanden met rubberen chevrons (die zijn natuurlijk altijd los te kopen, maar als ze al in de doos zitten is dat wel zo makkelijk), en een M34A1 kanonschild (niet te zien op de foto, maar dat zit er wel op).

En wat voor kist is dat aan de zijkant van de romp, net voor de kalkbak? Het lijkt me een munitiekist, maar welk soort, en is daar in 1:35 aan te komen?
Dennis Stronks
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Resicast Sherman Crab (en geschikt model)?

Bericht door Dennis Stronks » 5 mar, 2018 19:30

je kunt zowel de Dragon als de Tasca M4A4 gebruiken en volgens mij zitten er alleen de onderdelen erin om er een Crab van te maken en dus niet de romp en de toren.

mvg,

Dennis
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 6 mar, 2018 10:35

Bedankt, ik vind de foto’s op de site van Resicast soms best misleidend.
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 6 mar, 2018 15:49

Jakko,

Het hangt er helemaal vanaf welke kit je bedoelt; de 35.1133 is volgens mij de enige set die momenteel nog gemaakt wordt. Dit is een conversie voor Dragon of Tasca/Asuka en bevat geen romp en toren.

Voorheen was er ook set 35.1191; dat was een complete kit met romp en toren (dat is de set van de foto), maar volgens mij is die inmiddels uit productie, doordat er prima basiskits beschikbaar zijn in plastic.

Lang geleden had je ook nog de 35.133, dat was ook een conversie voor de Dragon, maar die heeft enkele jaren terug een opfrisbeurt gehad en is vervangen door de 2 bovenstaande.

Als je een Dragon gebruikt, zorg dan dat je een recente uitgave neemt, die zijn voorzien van wat correcties op de oudere kits.

Alex

p.s. De "B166" kist op de zijkant werd o.a. gebruikt voor 3inch bombs. Ze zijn er van Ultracast, Resicast, Panzer Art, maar ik meen dat ze recent ook gemaakt zijn door Bronco (?)
Afbeelding
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 6 mar, 2018 19:09

Alex van de Wetering schreef:Het hangt er helemaal vanaf welke kit je bedoelt; de 35.1133 is volgens mij de enige set die momenteel nog gemaakt wordt.
De set die momenteel op de site staat, dus inderdaad 35.1133.
Alex van de Wetering schreef:Als je een Dragon gebruikt, zorg dan dat je een recente uitgave neemt, die zijn voorzien van wat correcties op de oudere kits.
Het wordt een Tasca :)
Alex van de Wetering schreef:p.s. De "B166" kist op de zijkant werd o.a. gebruikt voor 3inch bombs. Ze zijn er van Ultracast, Resicast, Panzer Art, maar ik meen dat ze recent ook gemaakt zijn door Bronco (?)
Die kist is ondertussen ook geregeld :) Nu alleen nog rupsbanden: weet iemand of de T48 set met losse schakels van AFV Club genoeg schakels bevatten voor een M4A4, of zijn ze te kort daarvoor? Bronco maakt er ook heb ik ontdekt, maar toen ik zag uit welke onderdelen die bestaan, had ik er al genoeg van.
Plaats reactie