Overlijden Rob de Jong

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

j.w.stokkers

Overlijden Rob de Jong

Bericht door j.w.stokkers » 30 dec, 2017 12:10

Als aftredend voorzitter van onze mooie Twenot had ik het jaar 2017 liever met een meer positief bericht willen afsluiten maar voornemen is toch altijd weer anders dan de realiteit. Gisteren kwam het trieste bericht binnen van het overlijden van Rob de Jong uit Gouda. Velen van ons kennen Rob van zijn modelbouwwinkel de Lancier net buiten het centrum van Gouda. Een plek waar velen van ons zijn geweest, een altijd gezellig samenkomen van bekenden en vrienden, onder genot van een bakkie koffie samen praten over de hobby en de nieuwe dingetjes. Rob of bij de kassa of met een brede smile achter zijn burootje en vaak gepaard met zijn uitspraak....."bij twijfel altijd kopen". En dat dat hielp deze uitspraak was wel duidelijk want je ging nooit weg zonder iets te hebben gekocht. Rob had al gauw de kracht ontdekt van het verzenden via de post en als de post de doos, met bekende sticker met handgeschreven rekening, dan bracht was je dag weer goed. Zocht je iets speciaals dan wist Rob het altijd wel voor je te vinden of te bestellen. Rob was altijd in voor een praatje, als het moest kon ie ook heel diep gaan in gesprek en zo zat je urenlang te praten. Eén van zijn favoriete gespreksonderwerpen waren zijn hike trips en dan vooral de vele trips naar Berchtesgaden. Zijn winkel gebruikte Rob ook voor demo- en doe dagen en je kon dan genieten van al het moois wat was meegebracht door de bezoekers maar zeker ook kon je genieten van Rob zijn eigen bijzonder mooie creaties. Rob zijn 3-D manier van bouwen was zeer imponerend en Rob had de gave om elk hoekje een verhaal te laten vertellen maar ook de kracht dat al die verhaaltjes weer samenkwamen tot 1 groot verhaal. Rob heeft vele jaren meegedaan aan nationale- en internationale wedstrijden en heeft vele prijzen mee naar Gouda gebracht. Hoewel het Rob nooit echt om de prijzen te doen is geweest maar vooral het plezier van het bouwen en daarna zijn kennis/kunnen over te dragen aan anderen. Maar Rob was een topbouwer, hoewel ik nu al weet dat ie dat woord verfoeide. Rob heeft in ons land vooraan gestaan in de ontwikkeling van de modelbouwhobby en heeft vanuit zijn winkel velen van ons voorzien van bekende maar ook minder bekende merken. Zijn advertentie prijkte jarenlang op de achterkant van de Tank en Rob was ook een vaste handelaar op de Twenot bijeenkomsten. Een graag geziene vent, altijd in voor een babbel, een warm persoon en altijd vrolijk en goedlachs ondanks zijn longziekte bleef ie toch een ras optimist waarbij je jezelf de vraag wel eens kon stellen hoe positief wil je nog blijven maar Rob bleef positief. Na zijn longtransplantatie ging alles nog meer bergop.....maar Rob wist dat ie al ruim in de extra tijd zat en dat besef heeft ie altijd gehad en dat gaf hem de positieve kracht. Helaas is dan Rob zijn extra tijd nu op en is Rob op 27 december van dit jaar dan toch overleden. Wij wensen Rob zijn vrouw en al zijn naasten heel veel sterkte met dit verlies voor nu en in de toekomst.

Gr.Jan Willem
Willem Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Overlijden Rob de Jong

Bericht door Willem Visser » 30 dec, 2017 12:40

De wereld mist een mooi mens. Hij was altijd positief ondanks de tegenslagen rond zijn gezondheid. Sterkte gewenst bij het verwerken van dit grote verlies voor familie en vrienden!
Willem
Afbeelding
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 30 dec, 2017 12:50

Dat is een verdrietig einde van dit jaar. Ik zag Rob voor het laatst in Overloon. Ik denk met plezier terug aan de Lancier en de stand van Rob op beurzen. Veel sterkte voor de nabestaanden.

Jan Coen
Goof Muilwijk
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Goof Muilwijk » 30 dec, 2017 13:17

Een heel verdrietig bericht. Vrouw, familie en vrienden sterkte toegewenst.
GerttenBrink

Bericht door GerttenBrink » 30 dec, 2017 13:57

Inderdaad een heel verdrietig bericht. Rob zijn vrouw en naasten wens ik veel kracht en sterkte.
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Bericht door Bas Slaats » 30 dec, 2017 14:35

Een heel verdrietig bericht. Veel kracht gewenst richting familie en vrienden.

Bas
"Perfect is the enemy of done"
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Ditmar Tabben » 30 dec, 2017 15:31

Rob was de overbuurman van mijn broer, ook bij hem pronkte de TWENOT sticker op zijn afvalcontainers.... :D

Inderdaad altijd een goedgemutste kerel!

Heel veel sterkte aan de familie en vrienden.

Ditmar
stijn westerbos

Bericht door stijn westerbos » 30 dec, 2017 15:33

Een zeer treurig bericht. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Groet stijn
Captain Blackadder:
For us, the Great War is finito, a war which would be a damn sight simpler if we just stayed in England and shot fifty thousand of our men a week.
Mathieu Kaelen

Bericht door Mathieu Kaelen » 30 dec, 2017 16:52

Mooi woorden JW en zover, oppervlakkig, ik Rob heb gesproken in zijn Walhalla te Gouda en er op forums en beurzen over Rob gesproken werd komen de woorden geheel tot haar recht.
Sterkte voor de nabestaanden.
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 30 dec, 2017 17:36

Een zeer verdrietig bericht.
Ik heb Rob pas echt goed leren kennen tijdens de trip naar Euro militaire, waar het verhaal over zijn donor longen, en alles daar omheen diepe indruk op mij gemaakt heeft.
Sterke voor zijn nabestaanden.
Jan
Ik spreek überhaupt maar een woord Duits....
eelc0 brugman

Bericht door eelc0 brugman » 30 dec, 2017 17:48

Triest bericht. Mooie herinneringen en anekdotes blijven over. Rob, rust zacht en voor de nabestaanden veel sterkte.
frans van der stelt

Bericht door frans van der stelt » 30 dec, 2017 21:06

Lees net het bericht en schrok enorm.....

Ook ik heb met hem gesproken in Overloon en we hadden het over onze beurs de SMC.

Hij zei dat hij er altijd met veel plezier kwam om te zien wat een grote vlucht onze hobby heeft gemaakt.

Ook zijn long ziekte kwam ter sprake en hei zei dat iedere dag er een was om te koesteren want het kon zo afgelopen zijn....

Ik heb alleen maar goede herinneringen aan Rob en ik wens zijn vrouw en naaste de kracht om deze moeilijke tijd door te komen.

Rust zacht Rob
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Visser » 30 dec, 2017 21:41

Toen ik vandaag de rouwkaart binnen kreeg vreesde ik het ergste...
Rust zacht Rob. Ik denk graag terug aan onze gesprekken en ben blij dat ik de afgelopen periode nog af en toe langs heb mogen komen.

Met je optimisme in de zwaarste tijden die een mens kan hebben, ben en blijf je voor mij een voorbeeld.

Spijtig dat het toch nog zo plotseling gegaan is, waarbij al je (grootse) plannen helaas niet meer gerealiseerd kunnen worden.

Ik wens familie en vrienden veel sterkte met het het verlies.
Shermans :)
Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Koopman » 31 dec, 2017 12:01

Onze Lancier is gevallen, en zijn strijd is gestreden.

Rust in vrede.

Veel sterkte voor de nabestaanden, we zullen onze Rob niet snel vergeten.

Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Death is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945
Mathieu Kaelen

Bericht door Mathieu Kaelen » 31 dec, 2017 12:33

misschien een forumonderdeel maar Rob vernoemen ????
Gert Mons

Bericht door Gert Mons » 31 dec, 2017 17:47

Zeer bedroefd kennis genomen van dit bericht. In januari j.l.nog bij hem thuis thuis geweest in Gouda. Rob nam alle tijd voor een gesprek en was juist optimistisch dat hij vrijwel zonder zuurstof zijn dag kon doorkomen. Ook zijn prachtige architectonische bouwwerken bewonderd. Een creatief en vakkundig schepper en bouwer is niet meer bij ons. Mijn medeleven aan zijn vrouw en verdere familie.
Gert
Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Rob Landsbergen » 1 jan, 2018 14:48

Een heel triestmakend bericht.... En als ik dat dan lees, komen er onmiddellijk heel prettige herinneringen op aan mijn bezoeken aan zijn winkel en de prettige gesprekken met Rob en het feit dat hij ook altijd alle tijd nam voor die gesprekken, ook als het daar eigenlijk te druk voor was.

Het waren ook heel open gesprekken, ook over zijn ziekte en zijn kansen. En boven alles positief en optimistisch. Een gedreven hobbyist die van zijn hobby zijn werk had weten te maken zonder daarbij het plezier in die hobby te verliezen. Om het maar eens wat ouderwets te zeggen: een heel beminnelijk mens. Van zijn type zouden er veel en veel meer op de wereld moeten zijn.

Ik vind het een voorrecht hem gekend te hebben.

Rust zacht!

Rob
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 1 jan, 2018 15:19

Heren,

Wat een verschrikkelijk bericht zeg!

Wel gek dat ik de laatste tijd nog aan hem dacht van zou ik hem een berichtje sturen hou het met hem gaat maar helaas niet gedaan. Te druk ..zo druk dat ik vorige week zelf een hartinfarct heb opgelopen :? Toen ik dit bericht las moest ik wel ff slikken en een plekkie geven. Ik ging altijd graag naar Rob Soms 3 x in de maand binnendoor vanuit Utrecht naar Gouda. Vaak zaten we uren te kletsen over van alles en nog wat. Vond het al jammer dat zijn winkeltje dicht ging en nu dit!

Veel sterkte gewenst aan de familie van Rob!

Gaat je goed jongen en rust zacht,

De kleine grote reus.
Rob Wernars

Bericht door Rob Wernars » 1 jan, 2018 17:13

Mijn eerste bezoek aan de Lancier was een openbaring!
Ik wist niet dat er zoveel meer was dan een bouwdoosje in elkaar plakken :D .
Er zijn nog vele bezoekjes gevolgt, en nooit zonder lege handen naar huis gegaan.
Wat een domper om het nieuwe jaar mee te beginnen.
Nu nog maar een keer zijn boek "Mijn longen zijn van Denise" lezen!

Rob, plak ze daarboven!!!!!1

Rob
dong-shik van mierlo

Bericht door dong-shik van mierlo » 1 jan, 2018 19:00

Zeer triest bericht...

Ik kwam vroeger regelmatig bij Rob over de vloer in Gouda. Ik vond het zeer gezellig en voelde me altijd welkom bij hem. Er heerste immers een huiselijke sfeer in de Lancier.
Mijn herinnering aan hem was vooral zijn opmerking "bij twijfel altijd kopen".

Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Dong-Shik
Plaats reactie