Citroen Traction Avant foto's WO2??? vrij te gebruiken voor internet artikel?

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Alex van de Wetering

Citroen Traction Avant foto's WO2??? vrij te gebruiken voor internet artikel?

Berichtdoor Alex van de Wetering » 5 okt, 2017 16:47

Weet iemand mooie WO2 Traction Avant foto's te vinden die vrij zijn van Copyrights, danwel die gratis te gebruiken zijn voor publicatie op het web?

Het gaat om een nog te publiceren internet artikel over de geschiedenis van de TA en de schrijver wil daar ook 1 of meerdere plaatjes in gebruiken van de wagens tijdens WO2. .....Franse dienst, Duitse dienst....civiel op houtgas.....gebruikt door de geallieerden; alles is interessant.

Ik weet dat er hele mooie platen beschikbaar zijn, maar de kosten voor gebruik van deze foto's voor een internet magazine zijn vaak niet grappig.

groet,
Alex
Afbeelding

Arjan Wiskerke

Re: Citroen Traction Avant foto's WO2??? vrij te gebruiken voor internet artikel?

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 5 okt, 2017 18:23

Je zou eens contact op kunnen nemen met Holger Erdmann die heeft wel wat Traction Avant plaatjes op z'n site staan. Heb in het verleden meerdere malen contact met hem gehad, het is een geschikte vent.

http://www.kfzderwehrmacht.de/Hauptseit ... troen.html

Over het gebruik van z'n foto's vermeldt hij het volgende :

Die hier gezeigten Fotos dürfen nicht kommerziell verwendet werden! Zum rein privaten Gebrauch dürfen die Fotos aber herunter geladen werden. Wenn sie ein oder mehrere Fotos aus meiner Sammlung in einer Publikation verwenden möchten, fragen Sie ruhig per Email an.
Ausnahme: Das Bundesarchiv stellt über Wikimedia Commons ca. 100.000 Fotografien zur freien Nutzung zur Verfügung. Diese dürfen unter Beachtung der Creative Commons BY-SA-3.0-de Lizenzbestimmungen frei verwendet werden. Deshalb weise ich darauf hin, dass alle von mir auf dieser Seite gezeigten und bearbeiteten Aufnahmen des Bundesarchivs von jedermann, unter Beachtung der genannten Lizenzbestimmungen, ebenso unentgeltlich verwendet werden dürfen!

Groet,

Arjan

pascal bastiaens

Re: Citroen Traction Avant foto's WO2??? vrij te gebruiken voor internet artikel?

Berichtdoor pascal bastiaens » 5 okt, 2017 18:35

Anders zoeken naar plaatjes die door amerikaanse officiele oorlogsfotografen gemaakt zijn...omdat dat overheidsmedewerkers zijn werden deze fotos na de oorlog in het openbaar domein geplaatst en zijn vrij te gebruiken, maar ik zou er wel de bron bij vermelden...
pascal

Alex van de Wetering

Berichtdoor Alex van de Wetering » 5 okt, 2017 21:22

Arjan, Pascal, bedankt voor jullie reacties.

Arjan, goeie tip! Holger heeft wat mooie foto's op z'n site, dus dat is zeker het proberen waard.

Pascal; Ik had een mooie kleurenfoto gevonden waarvan ik dacht dat die door het Signal Corps was gemaakt. Echter het bleek toch Life magazine te zijn en is nu ondergebracht bij Getty images.
Een andere serie foto's die ik tegenkwam blijkt gemaakt door Robert Capa en zijn ook helaas niet vrij beschikbaar.

Alex
Afbeelding

Terug naar “Twenot Nieuwsgroep”