Voor een Canadese WO2 veteraan.

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

GerttenBrink

Voor een Canadese WO2 veteraan.

Berichtdoor GerttenBrink » 26 sep, 2017 19:46

Hallo iedereen,

Voor de schoonfamilie van mijn nichtje in Canada ben ik opzoek naar informatie. Hun heeft tijdens w.o. 2 Nederland helpen bevrijden.
De familie is opzoek naar de familie die hun vader onderdak heeft gegeven en zo goed verzorgd heeft. Alleen is het voor het moeilijk om informatie te vinden.
Helaas kan ik de foto's die ik heb hier niet plaatsen. Die staan wel op mijn Facebook pagina.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=256822911507195&id=100015384630310

Achter op de foto's staat: Zomer 1944 voor 't vertrek naar Delden.
En: Mrs Buns (?) en Len (?) jan 3 1946 Hengelo vol (?) Holland.
Verder is er een gedenk plaquette met de tekst: Souvenir from Holland in remebrance of the deliverancefrom the cruel surppressor to LEONARD RACHEL as one of the alleid soldiers, thourgh whose courage the deliverance became possible. Hommage is paid to HIS MOTHER whose care enabled him to take part in the struggle for our freedom.
Wie kan hen verder helpen?

Alvast bedankt,
Gert.

Rinke Feenstra
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Voor een Canadese WO2 veteraan.

Berichtdoor Rinke Feenstra » 26 sep, 2017 20:07

Hallo Gert,

Enig idee welk regiment hij zat?

Alex van de Wetering

Berichtdoor Alex van de Wetering » 26 sep, 2017 21:12

Gert,

Helaas zijn de foto's niet zichtbaar voor mensen die geen facebook hebben (zoals ik); ik meen echter dat je tegenwoordig hier op het forum ook zelf foto's kunt uploaden (?).

Net wat Rinke zegt....weet je een eenheid? mogelijk is dan wat meer uit te vinden via de regimental history.

Alex
Afbeelding

Bas Slaats
Contacteer:

Berichtdoor Bas Slaats » 26 sep, 2017 22:56

Gert,

je foto's staan nu "alleen zichtbaar voor vrienden". Het helpt als je dit wijzigt naar "openbaar". Achterop de foto's staat zo te zien Delden en Hengelo vernoemt, dus daarmee kun je al gerichter gaan zoeken. Mogelijk kun je ze ook delen met fb pagina's zoals die van strijdbewijs, waar veel meer kennis aanwezig is aangaande dit soort zoektochten.

gr Bas
"Perfect is the enemy of done"

Alex van de Wetering

Berichtdoor Alex van de Wetering » 27 sep, 2017 16:55

Gert,

Ik kan de foto's nu wel zien. Weet je iets over de eenheid? Ik dacht aan het Lake Superior regiment, 4th Canadian Armoured Division; die zaten in de 2e helft 1945 ingekwartierd in Hengelo. Echter, het blijkt dat die in oktober Hengelo weer verlieten en richting Soest gingen. Dus als de foto inderdaad in januari 1946 is genomen, is het mogelijk toch een ander regiment.

Mrs. Buns..zou het "Buis" kunnen zijn?

"Len" als afkorting van Leonard Rachel?

Alex
Afbeelding

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 29 sep, 2017 8:32

Misschien dat je nog wat info kan ophalen/vragen via deze groep: https://www.facebook.com/groups/660021734039799/

Terug naar “Twenot Nieuwsgroep”