International Army Show?

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

International Army Show?

Berichtdoor Rob Landsbergen » 30 aug, 2017 10:05

Hallo allemaal,

komende weekeinde is er blijkbaar een "International Army Show" op vliegveld Twenthe (dat zal dan wel de voormalige luchtmachtbasis zijn?).

Zie http://www.armyshow.eu

Weet iemand of dit de moeite waard is om eens te gaan bekijken? Is het te vergelijken met wat we regelmatig in Overloon hebben meegemaakt?

Hartelijke groeten,
Rob

Richard Polderman
Site Admin
Site Admin

Re: International Army Show?

Berichtdoor Richard Polderman » 30 aug, 2017 11:44

Rob,

Het evenement is inderdaad op de voormalig luchtmachtbasis. Of het de moeite waard is? Geen idee, dit is de eerste editie.

Groeten,

Richard

Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Rob Landsbergen » 30 aug, 2017 13:00

Hoi Richard,

aha, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het al eerder was gehouden. Maar bij beter lezen (duh.. :oops: ) staat ook inderdaad op die website dat het een nieuw evenement is.

Nou, mooi dat er dan weer iemand mogelijkheden ziet om iets nieuws te organiseren. Ik ga wel even kijken, denk ik. Er wordt ook een Leopard 1A5 aangekondigd en dat alleen al vind ik een positief punt. :wink:

Dank voor je snelle reactie!

Groeten,

Rob

frans van der stelt

Berichtdoor frans van der stelt » 31 aug, 2017 8:27

Die gast van Combat dealers van Discovery zou ook daar aanwezig zijn heb ik ergens gelezen.

Richard Polderman
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Richard Polderman » 31 aug, 2017 10:19

Voor diegene die het niet weten, "Die gast" is Bruce Crompton.

bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor bert lindeboom » 1 sep, 2017 17:58

Paar jongens van de club zijn er al geweest.vonden het niet bijzonder.denk zelf dat twente-achterhoekweekend volgende week wel demoeite waard wordt
Groeten bert
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>
ach,tis wel lekker warm in italie...

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 2 sep, 2017 10:18

Wij waren er ook met een select groepje van de BGG (GTB, JCW en WAJ).
We gingen op vrijdag omdat we bang waren voor de grote massa verwachtte bezoekers op zaterdag en zondag. We hebben er dus serieus een dag vrij voor genomen. Ik deel Bert zijn mening wel dat het niet heel bijzonder was, maar ach, zo heel veel van dit soort evenementen hebben we in ons land niet, dus laten we ze een kans geven.
Op vrijdag was het tamelijk rustig en je merkte duidelijk dat het evenement nog in opbouw is/was. Zowel mbt de showvoertuigen als de handelaren op de beurs lijkt het er op dat een behoorlijk aantal in ieder geval op de vrijdag nog niet aanwezig waren. We hadden ergens de verwachting dat het hier zou gaan om een combinatie van Militracks, SantFe en MilitaryEvenTT.
Misschien dat het dat in de toekomst gaat worden. Ik hoop voor de organisatie dat vandaag en morgen stukken drukker zullen zijn.
Naast de (min of meer) standaard Jeeps, Dodges, Necafs en Dafjes waren er ook een aantal zeldzame voertuigen te bezichtigen.
Zo waren er een (recent) gerestaureerde Ford-jeep, een Alfa-romeo-jeep en een Dogde wc-21 te bewonderen.
Er was in ieder geval wel de nodige modelbouwhandel, naast een aantal handelaren met hele modellen en een bescheiden aantal oude bouwdoosjes en de tabletoppers, waren Gert uit Appingedam en Roman uit Dordrecht met hun winkels aanwezig. En volgens mij hebben die dankzij ons nog wel redelijk handel gedaan :mrgreen: Op zich zou het voor het evenement goed geweest zijn als er ook een twenot-stand, al dan niet bemand door enkele van onze bouwgroepen aanwezig was geweest. Want in het verleden hebben we tijdens MilitaryEvenTT altijd wel voldoende belangstellenden en aanloop gehad.

Voor wie vandaag of morgen heengaan, veel plezier en ik hoop dat het droog blijft.
Mat en Plat

bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor bert lindeboom » 2 sep, 2017 17:54

Andre,Ik ben het 100% met je eens dat er niet genoeg evenementen in Nederland zijn.Zeker die voor alle generaties voertuigen en reenactment,meeste zijn 40/45.Ik hoop dan ook heel erg dat het van de grond komt.Bij de club en via War horses kregen we de uitnodiging en eerlijk gezegd vond ik dat ze wel wat hoog van de toren bliezen.Als het iets jaarlijks wordt wil ik er wel heen met mn Austin Champ als die eenmaal rijd over een jaar of wat.
Zoals gezegd 8,9 en 10 september is op de crossbaan van st Isodorushoeve bij Haaksbergen het Twente-Achterhoekweekend van KTR , dus 40/45 ,dit jaar wordt het 25jarig jubileum gevierd en daarom is het deels op vliegveld Twente,lekker verwarrend,hoe en wat weet ik niet.Ik ben in ieder geval het heke weekend op de crossbaan.

Groeten bert
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl

PoppyBooks
Contacteer:

Berichtdoor PoppyBooks » 3 sep, 2017 8:35

bert lindeboom schreef:Zoals gezegd 8,9 en 10 september is op de crossbaan van st Isodorushoeve bij Haaksbergen het Twente-Achterhoekweekend van KTR , dus 40/45 ,dit jaar wordt het 25jarig jubileum gevierd en daarom is het deels op vliegveld Twente,lekker verwarrend,hoe en wat weet ik niet.Ik ben in ieder geval het heke weekend op de crossbaan.
Groeten bert

KTR is al wat jaartjes ouder: 45. :D
20 (half)track, waarvan 9 ww2 tanks. zie: https://www.facebook.com/twenteachterhoekweekend/ voor tips en info en natuurlijk op http://www.twente-achterhoekweekend.nl/
Afbeelding
www.poppybooks.nl

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 3 sep, 2017 16:57

Toch ben ik wel benieuwd naar het totaal aantal bezoekers.

En natuurlijk of de lege plekken die er vrijdag waren op zaterdag en zondag wel opgevuld waren met show en handel.
en of er toch heel misschien niet toch nog grote groepen reenactors aanwezig waren, zoals bijvoorbeeld 3 weken eerder in Overloon.
Mat en Plat

Alex van de Wetering

Berichtdoor Alex van de Wetering » 4 sep, 2017 13:44

Ik zie de Army show vooral als Nederlandse versie van het Belgische Wings and Wheels.

Wat denk ik niet helpt is als je een evenement organiseert in een weekend dat er al veel andere evenementen zijn....en dat is vaak zo voor de weekenden in september. Ik kan alleen maar hopen dat de organisatoren daar voor eventuele volgende edities daar wat meer rekening mee houden. Want dat de bezoekers gaan kiezen is tot daaraan toe, maar de keuze moet ook gemaakt worden door eigenaren van voertuigen en handeleren!

Zo had je dit weekend ook Tanks in Town in Mons, Belgie......een evenement in Waudrez, Belgie en dan nog "Souchez" in Noord Frankrijk. Dat botst toch een beetje met elkaar.

Alex

Voor ons Twenotters kon je ook nog lekker modelbouwen in Fort Veldhuis....WO2 Duitse stoomlocs bekijken in Beekbergen.....en ik weet zeker dat er net als ik, ook andere Twenotters naar de Historic Grand Prix geweest zijn op Zandvoort. Volgende week KTR jubileum....over twee weken Race to the Bridge in Arnhem.....en ondertussen nog stofzuigen, druk, druk, druk :mrgreen:
Afbeelding

bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor bert lindeboom » 4 sep, 2017 17:08

Das ook wel mijn probleem,augustus/september is een aaneenschakeling van evenementen.Niet altijd te combineren met het thuisfront.Keuzes,keuzes.Ik hoop echt dat dit van de grond komt.

Groeten,bert

<"Cookie's"verwijderen>

www.19afdva.nl

Terug naar “Twenot Nieuwsgroep”