Zijn jullie ook wel eens opgelicht

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

bert meringa

Zijn jullie ook wel eens opgelicht

Berichtdoor bert meringa » 7 mei, 2017 19:55

Een vrij directe vraag. Ik zal hem even toelichten.
Maar afgelopen week zag ik bij een advertentie op Marktplaats van verkoper WW2 uit Enschede de kit van een Leopard 1 van Revell staan. Ik bood 15 euro en de vetkoper ging akkoord. Voor 10 euro kon ik ook de M47 Patton overnemen. Geen slechte prijs gezien de ouderdom van deze kit.
Maar...na ontvangst van beide kits bleek er niets meer in de dozen te zitten dan leeggeknipte sprues.
Uiteraard reageert de verkoper niet op mijn vragen en berichten.
Een door mij geplaatste waarschuwing op Marktplaats werd direct door Marktplaats verwijderd omdat dat door de privacy regels niet toegestaan is. De verkoper heeft nog 2 advertenties van een Kingtiger staan, waar ook op geboden is.
Dit is de 1e keer dat ik zo genept ben en mij verbaas over de reactie van Marktplaats.
De meeste kits koop ik via dit forum en ben daar zeer tevreden over.
Maar...ben ik de enige of hebben jullie helaas soortgelijke ervaringen?

Bert Meringa

Henri van Meel

Re: Zijn jullie ook wel eens opgelicht

Berichtdoor Henri van Meel » 8 mei, 2017 19:01

Persoonlijk heb ik dergelijk ervaring nooit gehad!

Ik verkoop nog wel eens het een en ander ( voornamelijk hier) maar juist om teleurstellingen te voorkomen, plaats ik eigenlijk altijd foto's van de inhoud bij de advertenties.
Niet altijd van ongebouwde kits, maar wel als ik zeker weet dat er wat aan gedaan is ( gebouwd of geschilderd) of maar het vermoeden heb dat er wat aan is gedaan.

Ik snap deze mensen ook niet die zo iets doen als bij jou!
Je weet toch gewoon dat jij nooit meer iets bij die persoon koopt en dat je het ook rond zult zingen zoals hier als waarschuwing neer te zetten.

Persoonlijk vind ik dat zulke figuren met naam en toenaam best vermeld mogen worden!!!!

En de reactie van Marktplaats....pfff....daarom doe ik eigenlijk nooit meer iets via marktplaats!

eelc0 brugman

Berichtdoor eelc0 brugman » 10 mei, 2017 19:27

Ik zou onder een andere naam reageren op zijn andere advertentie en dan die doos ophalen.
Checken of deze compleet is, onder je arm houden en hem confronteren met bovenstaande.
Dan de keus geven om je geld terug te krijgen en hij de King Tiger terug of jij houdt de King Tiger.
Soort van recht op retentie, maar dan anders :roll:

Je kan er in ieder geval van uitgaan dat dit oplichting is, anders werd er wel netjes gereageerd.

Gr. Eelco

P. Kok

Berichtdoor P. Kok » 10 mei, 2017 21:05

Hallo Bert,

Ik heb eind februari op marktplaats bij secondhandshop wat dingen gekocht. zie link:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/23421370.html
Het pakket is aangekomen maar bij inspectie bleek bij een van de kits, een klein 1/76 modelletje 2 onderdelen te missen.
Ik heb gelijk gereageerd en daarna nog 4 keer, en net als bij jou werd er niet meer gereageerd.
gelukkig betrof het bij mij maar € 5,- maar het blijft vervelend.
Dus voor ieder die wel eens op marktplaats koopt, wees gewaarschuwd voor deze verkoper, als de kit niet op orde is ben je gewoon je geld kwijt.

Henri, Ik ben het er mee eens dat deze mensen genoemt mogen worden, helaas zijn op marktplaats deze gegevens niet beschikbaar.

Groeten Paul

R. Goorts

Berichtdoor R. Goorts » 10 mei, 2017 22:51

eelc0 brugman schreef:Ik zou onder een andere naam reageren op zijn andere advertentie en dan die doos ophalen.
Checken of deze compleet is, onder je arm houden en hem confronteren met bovenstaande.
Dan de keus geven om je geld terug te krijgen en hij de King Tiger terug of jij houdt de King Tiger.
Soort van recht op retentie, maar dan anders :roll:

Klinkt heel stoer maar hoeveel van ons zouden dat werkelijk doen?
Ik denk dat de meesten het er gewoon bij laten zitten, leer-les...

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”

Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Bas Hermsen » 11 mei, 2017 8:02

Ik heb daar wel een halve tank benzine voor over als ze mij zoiets flikken. De vraag is alleen wat je ermee opschiet.

eelc0 brugman

Berichtdoor eelc0 brugman » 11 mei, 2017 13:15

Bas Hermsen schreef:Ik heb daar wel een halve tank benzine voor over als ze mij zoiets flikken. De vraag is alleen wat je ermee opschiet.

In ieder geval dat je het niet accepteert en er wordt ook niet snel verwacht dat je een dergelijke stap zet.
Probleem bij zulke kleine bedragen is dat er geen opvolging plaatsvind.
Echter een hoop keer weinig is uiteindelijk toch veel.
Aangifte heeft derhalve weinig zin en de meeste mensen nemen het verlies en laten het zo.

In ieder geval mooi balen en zelf gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Ronald Bon

Berichtdoor Ronald Bon » 11 mei, 2017 14:37

Als je je wil beschermen tegen dit soort praktijken,dan kan je voortaan beter alleen maar betalen met PayPal.
Heel eenvoudig,kost niets en het is veilig.

Terug naar “Twenot Nieuwsgroep”