Jagdpanther Spate (maart/april)

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Rob Wernars

Jagdpanther Spate (maart/april)

Bericht door Rob Wernars » 31 mei, 2015 10:47

Dames en heren ook,

Ik bouw momenteel een 1/16 Jagdpanther en wil die ombouwen naar een zeer late uitvoering.
Dus met de kappen op de uitlaat, en de "anti schrapnel shields" op het achterdek.
Nu ben ik nog op zoek naar informatie en foto's van deze combinatie.
Een voorbeeld is JP 823 van Abt.PZ.Lehr. 130 zoals die getekend is in Kagero 19 Jagdpanther.
Wat ik een beetje raar vind is dat deze JP geen Kampfraum Heizung ding heeft, terwijl deze in maart 1945 gebouwd is volgens bovengenoemd boek!

Alle informatie is welkom!

Groetjes,
Rob
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Jagdpanther Spate (maart/april)

Bericht door Jakko Westerbeke » 1 jun, 2015 9:25

Dan zal er in de fabriek nog wel een rooster van het oude soort gelegen hebben, en dat is dan geïnstalleerd in plaats van de verwarming. Bij Duitse tanks is héél veel mogelijk, omdat het vaak zo was dat onderdelen die het laatst binnenkwamen, het eerst gebruikt werden omdat ze bovenaan lagen op de stapel.
j.w.stokkers

Re: Jagdpanther Spate (maart/april)

Bericht door j.w.stokkers » 1 jun, 2015 12:45

Rob baseer je je vraag n.a.v. een foto of n.a.v. een tekening in het Kageroboek? Kagero zou ik persoonlijk, en dan vooral de tekeningen, niet voor 100% betrouwbaar nemen. Veel van deze oost-europese boeken met kleurtekeningen en/of benamingen van eenheden bij captions zijn niet altijd juist.

Gr.JW
Plaats reactie