Huidskleur DAK figuur

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Rob Wernars

Huidskleur DAK figuur

Bericht door Rob Wernars » 10 jul, 2014 11:30

Dames en heren ook,

Ik sta op het punt een 1/16 DAK figuur te schilderen in een korte broek. http://shop.xion.de/Horch-1a-und-Zubehö ... s::34.html
Normaal gebruik ik voor figuren als basis voor gezicht en handen Humbrol 121 en ga dan verder met olieverf. Aangezien deze jongeman een korte broek aan heeft en dus meer lichaamskleur heeft ben ik op zoek naar een betere basiskleur! Heeft iemand een suggestie daarvoor?
Ik ben op zoek naar een beetje rood/bruine kleur van iemand die al een tijdje in de woestijn rondloopt.

Groetjes,
Rob
Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Re: Huidskleur DAK figuur

Bericht door Johannes Haspels » 10 jul, 2014 19:17

Hoi Rob,

Ik heb enkele jaren terug het Osprey-boekje " Modelling Panzer Crewmen of the Heer" van Mark Bannerman gekocht.
Op pagina 21 t/m 30 staat een DAK-figuur uiteengezet hoe die te schilderen.
Wellicht een idee om eens online te zoeken naar dit boekje ?

groet
Afbeelding
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Huidskleur DAK figuur

Bericht door Jakko Westerbeke » 11 jul, 2014 9:33

Mijn advies: probeer eens wat. Kijk tussen je verfpotjes, -flesjes en -tubes om t zien of er iets tussenzit dat je een geschikte basiskleur lijkt voor een gebruinde huid, en zo niet, wat je dan in je Humbrol 121 zou kunnen mengen om daar wel aan te komen. Meer dan een paar druppels verf op een pallet (of een oude geglazuurde tegel, stukje aluminiumfolie, wat dan ook) heb je niet nodig, en blijkt het niet te zijn wat je zocht dan schilder je het gewoon over met poging 2.

Ergste geval? Dit:

Afbeelding

;)
Plaats reactie