XXX Corps tour 16 september t/m 22 september

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
bernard van laar

XXX Corps tour 16 september t/m 22 september

Bericht door bernard van laar » 11 sep 2019 10:43

Hallo,

Ik heb een vraag zijn er nog liefhebbers van WO II Voertuigen die deze bijzondere stoet gaan fotograferen vanaf maandag 16 september als de 250 voertuigen van Waalre naar Lommel en via Lommel naar Valkenwaard rijden.

Zou het leuk vinden als hier van foto's geplaatst zullen worden in dit forum. Helaas kan ik dit jaar zelf niet gaan omdat ik door mij werk geen vrij kan krijgen.

Heb alleen de mogelijkheid om zaterdag naar Renkum te gaan om daar te kijken op de telefoonweg naar de Diverse legervoertuigen.

Met vriendelijke groeten,

bernard
Alex van de Wetering

Re: XXX Corps tour 16 september t/m 22 september

Bericht door Alex van de Wetering » 11 sep 2019 22:21

Bernard,

Het wordt absoluut een bijzondere happening. Ik ben erbij in Valkenswaard en zal proberen hier wat foto's te plaatsen.
Heb alleen de mogelijkheid om zaterdag naar Renkum te gaan om daar te kijken op de telefoonweg naar de Diverse legervoertuigen.
Misschien heb je ook gelegenheid om zaterdag richting Valburg/Oosterhout te gaan....daar staan de Garden75 voertuigen in een kampement....alhoewel een deel van de voertuigen ook zal deelnemen aan de race to the bridge.

Alex
Afbeelding
Herman Haverhals

Bericht door Herman Haverhals » 12 sep 2019 09:38

Hi Allen,

Er zijn 2 colonnes met voertuigen.
1) van +/- 400 voertuigen vertrekkend de 14e vanuit België (Lommel) naar uiteindelijk Veghel (Bas camp). Deze is gedocumenteerd te zien op https://omg2019.nl/ (bevat uitgebreide route beschrijvingen)
2 etappe is 22e eindigt in Berg en Dal

2) van +/- 260 voertuigen deze is te zien op de 20e (bevat alleen britse voertuigen) oa in Beuningen en gaat vervolgens via de Betuwe terug naar Beuningen. Hierover is bar weinig te vinden omtrent exacte route (Gelderlander geeft een globale route)
summier https://www.uiterwaarde.nl/2019/09/03/herdenkingsrit-market-garden-2019-liberation-task-force-strandpark-slijk-ewijk/

Dus keuze genoeg om even te kijken als je as weekend niet kunt...

Herman
bernard van laar

Bericht door bernard van laar » 12 sep 2019 21:34

Hallo Alex,

Bedankt voor de info dus een deel van XXX Corps doet toch mee aan race to the bridge. Alex ik zou het tenminste leuk vinden als jij wat foto's kan maken van de Bedfords OY en QL en de humber IV en Humber scoutcar en andere bijzondere voertuigen. Geen idee of er ook nog een Sherman fier Fly mee rijdt en daimler scoutcar daar zou ik ook nog graag foto's van zien.

Ik vind het erg jammer dat er zo weinig info is te vinden over de XXX corps nogmaals jammer genoeg heb ik zelf niet de mogelijkheid zo als met de 70 Herdenking toen ik wel naar Lommel ben geweest en daar veel foto's gemaakt heb

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof alleen dat dit jaar de Carison group met hun Morris Quad er dit maal niet bij zijn .

Met vriendelijke groeten,

bernard

of er weer in Lommel met kanonnen geschoten gaat worden is ook niks over te vinden
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 12 sep 2019 21:51

Bernard, Herman,

Wat er te vinden is over de XXX corps/Garden75 tour is inderdaad summier, maar dat is bewust.....de organisatie wil de tour zoveel mogelijk historisch correct houden met Britse en Canadese voertuigen en zijn als de dood dat er in een onbewaakt moment ineens Nekafs of US voertuigen tussen rijden....vandaar de voorzichtigheid met het geven van details van de route etc.
Echter, aangezien ze onderweg kampementen hebben, schoolbezoeken e.d. is er wel wat te vinden op sites van dorpen/plaatsen en lokale media.

De tour vertrekt maandag vanuit Lommel en eindigt in Valkenswaard.
Dinsdag Valkenswaard-Son en Breugel
Woensdag Son en Breugel-Groesbeek (en een deel naar Oss)
Donderdag-Groesbeek
Vrijdag Groesbeek-Oosterhout
Zaterdag en Zondag...Oosterhout
Geen idee of er ook nog een Sherman fier Fly mee rijdt
Geen idee Bernard....ik hoop stiekem dat de Firefly van het Legermuseum Brussel zijn tour door België doorzet tot in NL.....of dat de Franse Firefly meedoet, maar who knows.
Bedankt voor de info dus een deel van XXX Corps doet toch mee aan race to the bridge
De organisatie van XXXcorps doet zelf niet mee.....maar sommige deelnemers met voertuigen hebben zelf ingeschreven voor de Race to the Bridge. Er zullen ongetwijfeld ook voertuigen uit de tour opduiken in Driel....daar is uiteraard ook een herdenking.

Alex
Afbeelding
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 12 sep 2019 21:57

Er zijn 2 colonnes met voertuigen.
De eerste is inderdaad een tour van Keep Them Rolling en daaraan mag alles meedoen wat WO2 is.

De tweede is een XXXCorps tour en is inderdaad zuiver voor Commonwealth voertuigen....wat niets zegt over de deelnemers zelf, want die komen overal en nergens vandaan....UK, NL, B, Tsjechie etc.

Om het makkelijk te maken.....Club wheels schijnt ook nog een tour te doen!

Alex
Afbeelding
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 14 sep 2019 13:05

IJmuiden vanmorgen.....de meeste voertuigen voor de XXXCorps tour komen in Hoek van Holland en België aan, maar een klein clubje nam de Newcastle-IJmuiden ferry. Maandag begint de tour.

Alex
Bijlagen
30corps-2.jpg
30corps-2.jpg (123.66 KiB) 78 keer bekeken
Afbeelding
PietvanHees
Contacteer:

Bericht door PietvanHees » 14 sep 2019 19:09

Ik ben maandag (deels) in Valkenswaard. Moet ik voor iemand nog specifiek iets op de foto zetten?
groetjes,

Piet
_________
A piece of Famo a day, keeps the docter away....
Plaats reactie