Dragon Maus 1/72

Beschrijf hier je ervaringen met volledige kits van een militair voertuig

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Richard Polderman
Site Admin
Site Admin

Dragon Maus 1/72

Berichtdoor Richard Polderman » 25 jul, 2006 20:29

Deze kit dus:
Afbeelding

Met de inhoud in deze doos heb je keuze om of:
-Het eerste proefmodel met "Mock-up Turret" te maken
-Het tweede proefmodel met de gewone koepel te maken.

De onderdelen:
-Deze zijn zeer strak gegoten en het detail is zeer mooi en hebben minimale flash.

Het onderstel:
-Dit bestaat uit een kleine 100 onderdelen. Met het in elkaar zetten van het onderstel is het verstandig om voorzichtig te zijn. Zelf heb ik hierbij twee onderdelen gebroken. Een enkel wieldeel bestaat uit een houder waarin weer twee houders met ieders twee wielen aan zitten. Om de houders met wielen fatsoenlijk in de gewone houders te krijgen is een een beetje schuren aan de binnekant niet onverstandig. Het zit net iets te strak wat tot breuk kan lijden.

De "Upperhull"
-Bij mijn versie was deze iets gebogen. Maar met een beetje tamiya tape mag dat geen probleem opleveren. Het enigste minpuntje hier is het brandstofvat achterop. deze is niet netjes uitgelijnd en heeft wat putty en vijlwerk nodig om dit onderdeel weer netjes te krijgen.

De koepel
-De mock-up turret kan ik nog niks over zeggen, deze heb ik niet in elkaar gezet.(misschien in een later stadium, dan wordt dit nog aangevuld) De gewone koepel Bestaat slechts uit een paar onderdelen. ook hier doet zich een klein probleem voor en dat is de loop met houder die een beetje lastig op de koepel te monteren is. Het makkelijkste is om de onderkant van de koepel als laatste erop te zetten, hierdoor is het makkelijker om de loop erop te zetten. Zelf kwam ik daar later pas achter. En als de koepel eenmaal op de tank zit, dan heeft de koepel 1 mm speling naar de zij-, voor- of achterkant.

De tracks:
-Hier valt weinig over te zeggen, ze zien er gewoon netjes uit. Gewoon een kwestei van verfen, verweren en op het model. Niks geen schoonmaakwerkzaamheden.

En als alles in elkaar zit is dit het resultaat zonder verf:

Afbeelding

Dit is de PE die bij het model zit.
Afbeelding
Het rare onderdeel is detrap voor aan de zijkant van de tank. De andere drie onderdelen zijn de roosters voor de luchtinlaten op de bovenkant van de tank. Helaas zijn de roosters niet juist. Deze horen niet rond te zijn maar hebben een wiebertje vorm. Tevens zitten er te weinig in. Ik denk dat een goeie oplossing hiervoor het plastic mesh wat in vele dozen zit en gebruikt wordt voor koepelmanden etc.

Tevens levert Dragon er twee figuurtjes bij die er zekrs niet onaardig uit zien.
Afbeelding

En om een klein idee te geven hoe grot deze tank is heb ik er een 251 in dezelfde schaal naast gezet.
Afbeelding

Groeten,

Richard

Terug naar “Modellen”