IBG 35018 Bedford QLB gun tractor

Beschrijf hier je ervaringen met volledige kits van een militair voertuig

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

IBG 35018 Bedford QLB gun tractor

Berichtdoor bert lindeboom » 14 okt, 2014 21:17

eindelijk ,een 1:35 bedford QLB.Zo'n 15 jaar geleden struikelde ik op Beltring ( wat nu the war and peace show is )over een prachtig groepje bedfords met een bofors kanon.Heel veel foto's gemaakt en het idee werd geboren om er een model van te maken.Tekeningen te pakken gekregen en een poging tot scratchbuild gewaagd,Was toch wat lastiger en project beeindigt.Afgelopen weekend op SMC 2014 de pas verschenen Bedford QLB gekocht .Boxart en 1 van de uitvoeringen bleek het voertuig te zijn wat ooit mijn inspiratie was.
Van de QLB waren twee uitvoeringen,de 1 met een Wild lier-instalatie en de ander met een Turner-lier,de kit is de uitvoering met de Turner-lier net zoals het beltring-voorbeeld.
De QLB was de trekker voor het 4omm bofors AA kanon waarvan Bronco onder nummer CB 35028 een prima kit van heef twaar ik al eerder een recensie van schreef.Bij 1 van de uitvoeringen die je hiermee kunt maken zit een decal voor een batterij die past bij die van de trekker ,deze heeft TB 3 en het kanon B3 wat een combinatie zou zijn.
De kit van de QLB ziet er goed uit ,hoewel sommige onderdelen zoals reservewielrek en POW-houders wat zwaar uitgevoerd zijn.wat ik in ieder geval onder de maat vind zijn de poelies van de lier-instalatie,onderdeel L54 die wel erg simpel zijn uitgevoerd.
Ter zijnertijd zal ik een update maken ,maar ik denk dat ik deze maar eens afbouw.
mocht er iemand geinteresseerd zijn in de foto's van de QLB dan hoor ik dat graag,

groeten,bert
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>
ach,tis wel lekker warm in italie...

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl

Terug naar “Modellen”