Dicker Max Trumpeter/Dragon

Beschrijf hier je ervaringen met volledige kits van een militair voertuig

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Arjan Wiskerke

Dicker Max Trumpeter/Dragon

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 6 feb, 2008 14:48

Ik was blij met het verschijnen van de Pz.Sfl.IV (10.5 cm K18) als model omdat de geschiedenis van dit voertuig en de Abteilung waarin hij diende me erg aanspreekt. Samen met de twee Emils (Pz.Sfl. für 12.8 cm K.40) maakten de twee “Maxenâ€
Laatst gewijzigd door Arjan Wiskerke op 19 feb, 2008 13:52, 5 keer totaal gewijzigd.

Bruce Oomen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Bruce Oomen » 6 feb, 2008 16:34

Arjan, waar heb jij je Panzertracts gekocht?, als ik het vragen mag.

Bruce
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 6 feb, 2008 19:10

Hoi Bruce,
Heb nu 16 deeltjes Panzer Tracts betrokken bij de Modellbau König. (in drie etappes). Als een deeltje niet in voorraad is duurt het ongeveer drie weken voordat je je boekjes ontvangt. Als de boeken voorradig zijn een week of twee. Verzendkosten zijn 12 €, tamelijk veel. De recentste deeltjes zijn het meest informatief/volledig.

Groetjes,

Arjan

Bruce Oomen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Bruce Oomen » 6 feb, 2008 19:20

Bedankt Arjan,

ik heb er vorig jaar een paar bij Jamieson models in Glasgow gekocht en heb er eigenlijk spijt van dat ik er toen niet meer heb meegenomen aangezien ze daar , op panzertracts zelf na, het goedkoopste blijken te zijn.

Bruce
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 19 feb, 2008 12:08

Ik heb vandaag pas ontdekt dat er helaas nog een stevige fout zit in de Trumpeter Max. Het gaat hierbij om het inspectieluik in het voordek. Het Trumpeter inspectieluik is off-set t.o.v. de middenlijn van het voordek zoals dat gebruikelijk is bij de Pz IV. Bij de Max was dit evenwel niet zo, hier is het luik keurig symmetrisch gecentreerd t.o.v. de middenlijn. Het Dragon model is wat dit betreft ook weer correct. Wat ik ook vergeten heb te vermelden is dat de achterste Trumpeter schaarperiscoop veel te groot is uitgevallen (1:25 schat ik zo). Al met al kun je je misschien toch afvragen of het bouwen van de Trumpeter kit de moeite loont. Als ik alle fouten van de Trumpeter Max van te voren geweten had, was ik er eerlijk gezegd nooit aan begonnen. Van de Dragon Max is zonder al te veel extra moeite wel een heel mooi model te maken.

Groetjes,

Arjan

Terug naar “Modellen”