Dragon sdkfz 250/8

Beschrijf hier je ervaringen met volledige kits van een militair voertuig

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Dragon sdkfz 250/8

Berichtdoor boris bakker » 23 jan, 2008 23:53

Dragon sdkfz 250/8
1998
Plastic

Enkele maanden geleden heb ik een begin gemaakt aan deze kit, en hem meerdere malen aan de kant gelegd. Waarom? De slechte kwaliteit.
Het begon al bij de eerste onderdelen. De bodemplaat en zijkanten waar de assen aan komen te zitten. Ontzettend krom. Dus met lijm tangen, plamuur enz. enigzins recht kunnnen maken. De Zijkanten en bovenkant (kan het niet echt upperhull noemen) waren ook krom. Daardoor heb ik veel moeten vijlen, de bovenplaat in 2en moeten plaatsen en uiteindelijk het hele interieur maar afgedekt. De kleine onderdelen is niks mis mee, maar de essentiele onderdelen die toch wel de hoofdlijnen vormen waren bagger.

De handleiding. Volgens de handleiding kan dit voetuig uitstekend zonder versnellingsbak rijden. Ook de daarbij behorende poken hoeven er niet op. :? Erg jammer als je niet zoveel ervaring zou hebben en gewoon doorbouwd.

Tevens is het bekend dat het interieur niet klopt, omdat er weinig bekend is van dit voertuig. Nu zit er een standaard 250/1 interieur in, die ook nog wel wat extra detail zou kunnen gebruiken. (er is overigens nu een heruitgave van de sdkfz 250/1.)

De kit zit ook vol met sinkmarks en voorgegoten naden om de onderdelen strak te kunnen plaatsen. Dit is iets wat Dragon eerder bij al zijn oude kits had, en nu grotendeels zijn verholpen.

Conclusie:

Mijn ervaring was dus niet zo best. Al was het een oude kit had ik wel meer verwacht van een Dragon kit. Ik weet niet of bij alle kits van dit model de boegdelen krom zijn, zoja is dit genoeg reden hem te laten staan naar mijn idee. De handleiding was ook een grote misser, maar voor de oplettende bouwer zal dit geen probleem zijn. Het correcte interieur ontbreekt, maar Aber heeft een uitgebreide set die wel acuraat is.

Boris :D
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 24 jan, 2008 9:03

Dragon staat inderdaad bekend om dat de onderkant van de 250 serie niet goed passend is. Je moet wel de nodige kracht en, mijn ervaring, 10 secondenlijm moet gebruiken om het vast te zetten. Gelukkig heeft Dragon nu een oplossing voor dit euvel, de 250/1 Premium Edition. Een in één stuk recht gegoten onderstel. Kaars recht :D :D :D En wat leuke toevoegingen.

JW

Marc Brandes
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Marc Brandes » 6 nov, 2009 20:38

Het interieur in de Aber update set is een gok, omdat er geen interieur foto's vh voertuig bekend zijn. (Het komt waarschijnlijk wel meer in de richting dan de oplossing die Dragon heeft gekozen.)

Onderstaande oplossing voor het interieur vind ik de moeite waard:
viewtopic.php?t=19523&highlight=250+++interieur
Groeten,

Marc

"A black cat crossing your path signifies that the animal is going somewhere."

Groucho Marx

Terug naar “Modellen”