Alternatief voor Picasa

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, Richard Polderman, Marc van Etten

Arjan Wiskerke

Alternatief voor Picasa

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 20 okt, 2017 9:02

Heb een nieuwe laptop met Windows 10. Helaas schijnt Picasa hier niet voor te werken en dit programma verdwijnt sowieso binnenkort. Wat ik vooral waardeer aan Picasa is de "exporteer" functie die het aantal pixels automatisch reduceert waardoor foto's makkelijker te versturen zijn. Is er een handig alternatief voor deze functie ? Het resizen van foto's vind ik redelijk bewerkelijk en heb daar eerlijk gezegd ook nooit veel van begrepen :oops: .

Arjan

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Alternatief voor Picasa

Berichtdoor Niels Henkemans » 20 okt, 2017 13:29

Arjan, Picasa draait prima op W10. Google is gestopt met de ondersteuning en updates, maar dat maakt in principe niets uit. Mocht je het online niet kunnen vinden dan heb ik hier het installatie bestand nog wel voor je. Zeg maar m'n eigen backup voor de komende jaren ;-)
Laatst gewijzigd door Niels Henkemans op 20 okt, 2017 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 20 okt, 2017 14:24

Bedankt voor je respons Niels. Is dit een vertrouwde download site ?

http://picasa.nl.downloadastro.com

Ben tegenwoordig een beetje huiverig om op eigen houtje programma's te downloaden :wink:

Groet,

Arjan

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 20 okt, 2017 16:32

Geen idee. Dit zou een veilige download site moeten zijn: http://www.majorgeeks.com/files/details ... nizer.html
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 20 okt, 2017 17:44

Bedankt maar weer Niels, installatie is gelukt. Plezierig om weer met mijn vertrouwde fotoverwerkingsprogramma aan de gang te kunnen :D .

Groet,

Arjan

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 20 okt, 2017 22:18

Glad to be of assistance Arjan.

De eerste keer dat ik Picasa moest herinstalleren schrok ik behoorlijk toen het niet meer beschikbaar bleek te zijn. Niet fijn als je 10.000en pagina's documenten met tags en bewerkingen hebt waar je nogal afhankelijk van bent.

Terug naar “TWENOT CAFÉ”