Goedkope 1/16 rc militaire vrachtwagens

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, Richard Polderman, Marc van Etten

Arjan Wiskerke

Goedkope 1/16 rc militaire vrachtwagens

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 12 sep, 2017 8:09

Ik heb gisteren dit speelgoed karretje besteld :

https://www.banggood.com/WPL-WPLB-1-116 ... 1302015048

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het ding als schaalmodel enigszins klopt want ik heb geen verstand van post WOII voertuigen. Vaak zijn dit soort autootjes slechts in de verte een kopie van bestaande voertuigen om geen licentie rechten te hoeven betalen. Ik ben de laatste jaren volop in het rc 4x4 gebeuren gedoken (met name 1/6 schaal) en vind het leuk om rc met modelbouw te combineren. In het onderstaande zijn filmpjes te vinden van het karretje in actie. De prestaties van dit wagentje zijn indrukwekkend te noemen voor zo'n goedkoop dingetje. Uit onderstaande link blijkt ook dat er volgende maand een Gaz truck uitkomt, ziet er nog wel grappiger uit vind ik :

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=83512

Misschien een leuk kerstcadeau voor de kids :mrgreen: .

Arjan

peter van dijk

Re: Goedkope 1/16 rc militaire vrachtwagens

Berichtdoor peter van dijk » 12 sep, 2017 10:32

Ziet er zeer smakelijk uit deze, ik zou er uren mee druk kunnen zijn in mijn woeste achtertuin :P

En inderdaad verbluffend hoe dit voertuigje kan klimmen.

Have Fun :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 12 sep, 2017 11:16

Ook legio diorama opties met 1/18 American Diorama figuren bv. :) . Variërend van actie tot reparatie en onderhoud :mrgreen: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor meer inspiratie :

https://www.toms.nl/searchresults?pagin ... zoekwoord=

Groet,

Arjan

bert lindeboom
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor bert lindeboom » 20 okt, 2017 20:11

ha Arjen,

deze trucks worden aangeduid als M35A2 ,oorspronkelijk is dit de aanduiding voor de bekende 6x6 2.5 ton Reo .Deze 4x4 uitvoering is een zogeheten bobbed version.Een ex-leger voertuig wat door handelaren tot 4x4 is omgebouwd.ze zijn voor zover ik weet niet in deze versie door het amerikaanse leger gebruikt.mocht iemand hier wel iets over vinden dan hoor ik dat graag,maar een zoek tocht heeft tot dusver niets opgeleverd anders dan dat het door het leger afgestoten en later omgebouwde trucks zijn,je kunt van deze bobbed versie veel foto's op het internet vinden,zoek naar 'bobbed M35A2 .
groeten,bert
"wanneer op termijn de laatste ooggetuigen zijn verdwenen,zullen de authentieke materialen van onschatbare waarde zijn om het verhaal te kunnen blijven vertellen"
(voormalig directeur van Museum te Overloon ,dhr Temming in "de stamboom van een museum"deel 2,pag.14)

<"Cookie's"verwijderen>
ach,tis wel lekker warm in italie...

de huidige Nederlandse tankmacht:Huzaren der Rekwisieten(die hebben tenminste nog tanks.....)

www.19afdva.nl

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 20 okt, 2017 21:43

Bedankt Bert, ik heb inmiddels wat afbeeldingen gevonden en het rc vrachtautootje lijkt best een redelijk schaalmodel te zijn :

http://www.boyceequipment.com/m35a2-bobbed-deuce

Ik verwacht het wagentje morgen of volgende week te ontvangen en ik zal nog eens een paar foto's maken.

Ik heb overigens vorige week wel deze radiografische 1/5 schaal 1936 Mercedes-Benz 540 K aangeschaft. Hermann Göring had er ook zo één in zijn privé collectie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Mercedes emblemen ontbreken omdat de Chinese fabrikant geen licentie problemen wilde krijgen. Ben nu voor de radiateur op zoek naar een Mercedes speldje zoals ze vroeger uitgereikt werden aan eigenaars van een Mercedes die er 100.000 km op had zitten. Ik heb in mijn oude speldjes verzameling nog wel een gewone Mercedes dasspeld maar die is net een tikkeltje te klein.

Groet,

Arjan

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 21 nov, 2017 12:01

Heb inmiddels een vrouwelijke chauffeur voor de Mercedes. De dame is niet historisch verantwoord omdat vrouwelijke chauffeurs niet pasten in de nazi ideologie en , in tegenstelling tot de geallieerde strijdkrachten, vrouwen bij de Wehrmacht dan ook niet in die rol werden ingezet. Het kapsel is ook niet echt passend bij de veertiger jaren :) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 21 nov, 2017 13:13

Ik heb trouwens net de WPL Gaz truck besteld (de blauwe) :

https://www.gearbest.com/rc-cars/pp_1214990.html

Met de M35 A2 ben ik nog volop in de weer :

http://www.modelbouwforum.nl/threads/1- ... ck.255386/

Arjan

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 21 nov, 2017 16:21

Gaaf model hoor die klassieke Mercedes ! Dit lijkt me er wel één die in de winterstalling gaat...
Heel wat anders toch dan die 'ragbakken' ;)

Happy Radio Controlling :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Terug naar “TWENOT CAFÉ”