Photobucket

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, Richard Polderman, Marc van Etten

Henri van Meel

Photobucket

Berichtdoor Henri van Meel » 30 jun, 2017 20:53

Waarschijnlijk hebben verschillende het al gemerkt, maar blijkbaar heeft photobucket zijn beleid aangepast!

Geen een foto die nog te zien is als die naar een forum is door gelinkt.

Best wel klote, want sinds jaar en dag vond ik dit een van de meest stabiele foto hosting site.

Iemand suggesties voor een alternatief?

Wouter Vrints
Contacteer:

Re: Photobucket

Berichtdoor Wouter Vrints » 30 jun, 2017 20:56

Hey Henri, ik vind het niet netjes van PB maar het zij zo, ik denk dat ze veel gebruikers gaan verliezen.

Alternatieven zijn bv Flickr of zoals ik net heb gedaan: een account aangemaakt op Imgur.

Cheers

Henri van Meel

Berichtdoor Henri van Meel » 30 jun, 2017 21:42

Dank je Wouter!

Ik ben er ook van overtuigd dat ze met deze actie veel mensen gaan verliezen.
Als ik dan kijk hoeveel reclame ik voor lief nam op hun site!
Ze zullen door deze actie veel gebruikers gaan verliezen.

Dank voor je tips!
Ga er de komende dagen mij zelf eens in verdiepen.

Tevens heb ik server ruimte en is het misschien mogelijk dat ik mijn foto's van betreffende server host.

Maar voor nu wel mooi klote!

Grtz.
Henri

Bas Slaats
Contacteer:

Berichtdoor Bas Slaats » 30 jun, 2017 21:55

Dit is inderdaad zwaar k!@#$%.. :evil: Ze waren al erg instabiel en gebruikersonvriendelijk, maar nu zijn ze letterlijk te ver gegaan. Wat mij betreft is fb (nog) een stuk prettiger, alleen combineert dat niet met sites als M-L. Ook ik laat me graag overtuigen van werkbare alternatieven .

gr Bas
"Perfect is the enemy of done"

Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Ditmar Tabben » 30 jun, 2017 22:14

Zoals Richard al in het topic van Rogers Hetzer dio zegt: Imageshack. Gebruik ik ook, kost inderdaad iets van 36 US dollar, maar werkt simpel en naar behoren.

Groeten Ditmar

Henri van Meel

Berichtdoor Henri van Meel » 30 jun, 2017 23:04

Hoi Ditmar,

Ik heb in het verleden Imageshack gebruikt!
Was er niet tevreden over en ben daarom ook over gestapt naar photobucket.

Ik heb ook niet de intentie om terug te keren naar Imageshack, juist door de slechte ervaringen uit het verleden.

Ik ga mij eens verdiepen in het maken van een eigen fotoalbum op de ruimte die ik bij mijn hostserver heb.
Mijn website draait er op en ik heb nog ruim voldoende vrije ruimte om daar iets te maken.

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 2 jul, 2017 12:02

Mijn Pb foto's staan ook allemaal op zwart en ik baal enorm van de Trumpiaanse agressieve en misleidende aanpak van Pb. Ik heb inmiddels een testje gedaan met Imgur en dat lijkt me een goed alternatief. Klopt het dat deze hosting site gratis is ? Zijn er wellicht bezwaren verbonden aan deze photo site ?

Groet,

Arjan

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 2 jul, 2017 12:19

Photobucket is jarenlang de beste optie geweest. Daar had ik toen ook een betaalde account. Daar ben ik mee gestopt toen ik ineens meer moest gaan betalen voor minder (volgens mij krijg ik nog steeds geld van ze). Sinds die tijd heb ik PB beetje bij beetje achteruit zien gaan. Volgens mij zijn ze daar volstrekt incompetent.

Zal de alternatieven eens gaan bekijken. Gaat wel even duren voordat ik 4600 foto's heb vervangen. :evil:
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 2 jul, 2017 12:58

Wat extra info: https://tweakers.net/nieuws/126637/phot ... ingen.html

misschien handig om een lijst te maken met andere opties die we dan kunnen aanvullen?

Laatst gewijzigd door Paul Meelen op 4 jul, 2017 8:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 2 jul, 2017 13:03

Bedankt voor je reactie Niels. De naam "Imgur" doet mij een beetje denken aan Turkse of Oekraïense maffiosi maar dat zal wel een vooroordeel zijn :mrgreen: . Ik neem aan dat "Im" een afkorting voor image is maar over het "gur" tast ik in het duister.

edit: lijkt me een prima initiatief Paul.

Groet,

Arjan

Henri van Meel

Berichtdoor Henri van Meel » 2 jul, 2017 18:29

Naar mijn idee is Flickr en Imgur inderdaad het beste alternatief als men geen eigen hosting heeft.

Ik heb hosting site nog beschikbaar, dus ga eerste eens proberen of ik het daar mee kan doen, anders zal ik naar aller waarschijnlijkheid een van bovenstaande gaan gebruiken.

Pepijn Heerkens

Berichtdoor Pepijn Heerkens » 2 jul, 2017 19:41

Imgur.com is ontzettend makkelijk en handig.
Zolang ze 1x in 6 maanden bekeken worden, dan blijven ze online staan. Als dat niet het geval is, is er een kleine kans dat ze alsnog verwijderd worden, al lijkt dit zelden te gebeuren. Als je daar een account maakt, dan blijven ze geloof ik sowieso staan.
Ergens op dit forum heb ik een kleine handleiding geschreven over hoe dit werkt.

eelke warrink

Berichtdoor eelke warrink » 2 jul, 2017 22:05

Arjan Wiskerke schreef:Ik neem aan dat "Im" een afkorting voor image is maar over het "gur" tast ik in het duister.

Het schijnt dat je het moet uitspreken als 'Imager', maar ik vind het nogal vergezocht. Het klinkt als een of andere roverhoofdman van de Hunnen: Imgur de Verschrikkelijke. Die paar keer per jaar dat ik foto's online zet, doe ik het op Imgur.

Arjan Wiskerke

Berichtdoor Arjan Wiskerke » 2 jul, 2017 22:29

Bedankt heren, erg nuttige thread wat mij betreft. Voor mij wordt het in het vervolg Imgur, spijtig van die circa 2000 plaatjes die ik op PB heb staan maar die kunnen ze nu steken where the sun doesn't shine 8) (ook een manier van photo hosting ...) .

Groet,

Arjan
Laatst gewijzigd door Arjan Wiskerke op 4 jul, 2017 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob Westerman

Berichtdoor Rob Westerman » 3 jul, 2017 12:37

Ik ga ook maar Imgur proberen dan.
Wel heel jammer dat vele topics op het forum niet meer voorzien zijn van foto's. Ik zoek regelmatig topics op om met name de plaatjes te raadplegen... :cry:

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 4 jul, 2017 8:12

Heb er nog 1 bijgezet in het lijstje: "https://imgbb.com/"
Weet niet of iemand daarmee ervaring heeft?

Voordeel van deze is dat je ook direct verschillende codes in beeld krijgt om ze op het forum te plakken. Voorbeeld:

Code: Selecteer alles

[url=https://imgbb.com/][img]https://image.ibb.co/i0kW0F/logo.png[/img][/url]
[url=https://imgbb.com/]blogger image hosting[/url]

Afbeelding
blogger image hosting

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 4 jul, 2017 10:34

Heb ook maar een account op Imgur aangemaakt. Lijkt goed te werken al zijn er wel een paar dingen waarin PB beter was:
- de URL op Imgur is willekeurig. Dat maakt het lastiger om een hele serie foto's door te linken (zal vast wel een functie voor zijn). Dat maakte het ook onmogelijk om een foto te vervangen met behoud van de URL.
- PB gebruikte de naam van je account en map om een URL aan te maken. Daarmee kan je dus foto's afschermen. Bij Imgur heb je een willekeurige URL waar in principe iedereen bij lijkt te kunnen. Een flink deel van m'n historische onderzoek is meer of minder vertrouwelijk dus daar wordt ik niet vrolijk van. Of heb ik gemist hoe je je bestanden kunt afschermen?
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

Pepijn Heerkens

Berichtdoor Pepijn Heerkens » 4 jul, 2017 11:32

Als ze op hidden staan, zijn ze niet te zien, mits iemand de link heeft.
Omdat deze random gegenereerd zijn is het dus extreem lastig om toevallig de juiste link te raden en op jouw foto's te stuiten.
Ik denk dat de kans hoger is dat mensen je BSN en pincode raden, dan deze URL.
Zelf heb ik nooit een account aangemaakt, omdat ik tot op heden niets heb geüpload dat ik niet wil delen, dus ik kan je niet zeggen of er meer instellingen zijn dan dat je upload zonder int te loggen.

Terug naar “TWENOT CAFÉ”