Vakantieplannen?

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Vakantieplannen?

Bericht door boris bakker » 18 jul, 2010 13:49

Ik ben van 9-8 t/m 14-8 in Malmedy deze zomer met m'n vriendin.
Genoeg te doen en te zien in de omgeving. :D

mzzls
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding
Rutger Warrink

Bericht door Rutger Warrink » 18 jul, 2010 15:31

eelke warrink schreef:Eind augustus een weekje naar Engeland met Rutger en paps (de anglofielen in de familie). Op het programma o.a. het Tank Museum in Bovington en de Cobbaton Combat Collection. :D
Eind juli hè, nog maar 8 dagen :wink:
Manuel de Jong
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Manuel de Jong » 18 jul, 2010 16:28

de kogel is ook bij mij door de kerk
Vanaf 1 september 5 weken vakantie, (als het werk het toelaat) waarvan 2 weken naar Spanje naar L'escala.
ben daar al eerder geweest, ligt aan de kust en er staan daar nog een aantal bunkers.
2 jaar terug hebben ik en mijn vrouw er 1 helemaal doorgelopen tot dat we bij een ingestorte gang kwamen.
Heb er toen nog een aantal weten te traceren, eens even kijken of ik daar dit jaar een kijkje in kan nemen

Groetjes Manuel
Hij danst in de sneeuw en speelt tamboerijn
terwijl zijn lapjeskat heel stil de passie preekt.
[img]http://i76.photobucket.com/albums/j24/manuzzzzz/logos/logo_site.jpg[/img]
pascal bastiaens

Bericht door pascal bastiaens » 18 jul, 2010 17:08

niels huijnen schreef:hmmmmm misschien een metaal detetor menemen ??

gr niels
Niels, het gebruik van een metaaldetector is verboden in belgie zonder een toelating...en die krijg je niet zomaar...en verder is het levensgevaarlijk om op een oud slagveld wat te gaan detecteren...er kunnen nog steeds onontplofte granaten liggen en die zijn door de jaren niet minder gevaarlijk geworden...
pascal
Rutger Warrink

Bericht door Rutger Warrink » 18 jul, 2010 17:48

Inderdaad, laten we de twenot suicide challenge vooral figuurlijk houden :shock:
pascal bastiaens

Bericht door pascal bastiaens » 18 jul, 2010 18:07

Ja, en modelbouw gaat zo moeilijk met enkele vingertjes minder...
pascal
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 18 jul, 2010 19:41

pascal bastiaens schreef:
niels huijnen schreef:hmmmmm misschien een metaal detetor menemen ??

gr niels
Niels, het gebruik van een metaaldetector is verboden in belgie zonder een toelating...en die krijg je niet zomaar...en verder is het levensgevaarlijk om op een oud slagveld wat te gaan detecteren...er kunnen nog steeds onontplofte granaten liggen en die zijn door de jaren niet minder gevaarlijk geworden...
pascal
Is zo wie zo genoeg te zien in de Ardennen en ook geen behoefte aan het zoeken met een metaaldetector. Hoop eigenlijk veel meer op ontzettend mooi weer zodat ik die weken lekker aan het zwembad kan liggen :wink: Paar boeken mee en kom vast nog wel een boek tegen in Bastogne. Vorig jaar bij toeval nog wel een velg gevonden van een Schwimmwagen :mrgreen: en als ik iets op militaria gebied wil hebben koop ik dat wel in Poteau zodat het museum ook nog wat inkomsten heeft.

JW
pascal bastiaens

Bericht door pascal bastiaens » 18 jul, 2010 21:38

Boeken genoeg in bastogne in het museum...wel aardig aan de prijs, alhoewel ik er twee jaar geleden twee interessante franstalige boeken kocht in uitverkoop...zeer goedkoop..je moet eens rondkijken in de buurt van de kassa van de winkel...misschien ligt er nu ook wat...jammer genoeg heb ik in het centrum van bastogne nog geen goeie boekenwinkel gevonden...in het toeristenbureau op het marktplein hebben ze ook soms wel wat interessant, maar ook tamelijk duur...meestal schrijf ik gewoon de titels en schrijver op en kijk daarna thuis bij webshops...
pascal
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 19 jul, 2010 7:27

pascal bastiaens schreef:Boeken genoeg in bastogne in het museum...wel aardig aan de prijs, alhoewel ik er twee jaar geleden twee interessante franstalige boeken kocht in uitverkoop...zeer goedkoop..je moet eens rondkijken in de buurt van de kassa van de winkel...misschien ligt er nu ook wat...jammer genoeg heb ik in het centrum van bastogne nog geen goeie boekenwinkel gevonden...in het toeristenbureau op het marktplein hebben ze ook soms wel wat interessant, maar ook tamelijk duur...meestal schrijf ik gewoon de titels en schrijver op en kijk daarna thuis bij webshops...
pascal
Zeer zeker waar dat je in het musuem moet zoeken en koop daar de boeken van Hans Weijers. In het centrum, als je vanaf het museum richting centrum gaat heb je in de buurt van de Blokker wel een boekenwinkel. Daar koop ik de diverse tijdschriften en heel af en toe nog wel een boek te vinden, genoeg boeken maar helaas 99% in de franse taal, in het nederlands/engels.

JW
pascal bastiaens

Bericht door pascal bastiaens » 19 jul, 2010 18:40

De boeken van hans weijers heb ik...inderdaad zeer interessant...Ik heb deze week sons of the reich en men of steel van michael reynolds thuisgekregen...lijkt mij ook vet...ik dacht dat ik die twee ooit ook in het museum gezien heb...en voor tijdschriften kijk ik meestal in het dagbladwinkeltje op het mcauliffeplein...daar hebben ze wat modelbouw en andere tijdschriften...en frans is natuurlijk niet echt een probleem voor mij; in mijn tijd stompten ze er van je tien jaar in de lagere school frans in...en op het einde van mijn schoolcarriere had ik maar liefst een uur of zes frans plus dan nog twee uur franse handelscorrespondentie...waar ik nu allemaal natuurlijk niet echt kwaad over ben... :)
pascal
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 19 jul, 2010 21:13

De boeken van Michael Reynolds zijn goed en heb ze allemaal! Heb de generaal zelf nog mogen ontmoeten aantal jaar terug in La Gleize toen we daar met een aantal USA veteranen een toer gedaan hebben. Weijers zijn boeken zijn goed maar ik koop ze vooral om de getuigenverslagen van de diverse veteranen.

JW
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Dogger » 19 jul, 2010 21:33

En voor diegene die er zin in heeft, kun je natuurlijk altijd een dagje naar Nijverdal.
Bakkie koffie.
Museum kijken
Beetje bouwen
Hapje eten.

Heerlijk toch? :roll: 8)
Klik voor meer info
Plaats reactie