Lopende verkooplijst

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Hans Peulen

Lopende verkooplijst

Bericht door Hans Peulen » 4 nov, 2018 17:03

Hallo,

Corrigeer mij, als dit eerder is besproken, maar ik zou graag een discussie willen opstarten over het fenomeen van de "lopende verkoop".

Daar versta ik onder, dat leden een verkooplijst op Vraag en Aanbod zetten, en de verkochte artikelen steeds aanvullen met nieuw te verkopen artikelen. Zo blijft er een welhaast doorlopende lijst bestaan.

Uiteraard moet iedereen dit zelf weten, maar misschien kan iemand mij het nut hiervan vertellen.

Wat mij met enige regelmaat bij een zulke "lopende-verkooplijst" overkomt, is het volgende.
Ik koop een artikel, en de keer daarop is de lege plek vervangen door iets anders, waar ik ook naar zocht.
Dat betekent dat ik opnieuw verzendkosten betaal, waar dit niet had gehoeven, plus de bijkomende ergernis.
In een aantal gevallen heeft deze ergernis tot afzien van de koop geleid, iets waar toch de verkoper niet mee is gebaat.

Nogmaals, een ieder mag doen wat hij wil, maar ik vraag mij af, of er meer leden zijn, die zo'n lijst als irritant ervaren.

Met vriendelijke groet,
Hans Peulen
Henri van Meel

Re: Lopende verkooplijst

Bericht door Henri van Meel » 4 nov, 2018 21:18

Dag Hans,

Ik kan mij je frustratie voorstellen!
Als ik iets verkoop vraag ik meestal aan de koper of hij nog andere zaken zoekt.
Wat jij al aangeeft: het scheelt voor de koper verzendkosten en ik al verkoper hoef het werk niet te doen om het te posten.
Win-win situatie zou ik zeggen!

Maar goed, niet altijd is het gezochte beschikbaar op het moment van de deal.

Maar ik snap je frustratie!
Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Re: Lopende verkooplijst

Bericht door Richard Cramer » 14 nov, 2018 15:30

Ha die Hans,

Ik heb ook wel eens de redenatie gehoord dat mensen dit doen om (nieuwe) interesse te wekken en de lijst omhoog te schoppen. Hardop denkend kan het natuurlijk bijv. ook zijn dat iemand de tweede keer afstand doet van iets dat hij/zij de eerste keer niet kwijt wou...

Groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw