Twenot Excursie 2019 "Market Garden"

Hier kunt U direct communiceren over wedstrijden, shows en meetings. Heeft u een tip over een evenement dat onze belangstelling verdient, of organiseert u zelf een bijeenkomst die een ander karakter heeft dan een bouwavond? Laat het ons hier weten!

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Richard Polderman

Plaats reactie
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Twenot Excursie 2019 "Market Garden"

Bericht door Bas Slaats » 4 okt, 2018 13:56

Via deze weg wil ik alle leden uitnodigen om deel te nemen aan een Battlefield tour rondom Eindhoven op zondag 14 april 2019. Enige tijd geleden heb ik meegedaan, aan een door museum Overloon georganiseerde tour, over de gevechten rondom Overloon. Deze tour werd begeleid en verzorgd door gids Edwin Popken van Battlefield Discovery. (http://www.battlefielddiscovery.nl/over-mij) Dit maakte niet alleen indruk door de geschiedenis van hetgeen zich rondom Overloon af heeft gespeeld, maar ook door de duidelijke uitleg en de vakkennis van de gids. Nadien ben ik meerdere tours met hem op pad geweest en heb ervaren dat de tour bij Overloon geen uitzondering was. Zodoende ben ik gaan informeren of het niet interessant zou zijn om iets te doen met het thema wat ons alle aanspreekt, namelijk tanks. En daaruit is dus de volgende unieke tour ontstaan, speciaal samengesteld voor de Twenot.

De tour zelf:

We gaan beginnen bij de Belgisch/Nederlandse grens en een deel van de opmars van XXX Corps, specifiek de Irish Guards volgen. Dus de Duitse AT-hinderlaag na de Belgische grens en de blokpositie bij Aalst. Bij Nuenen en Son kunnen we de inzet van 107 PzBrig behandelen die de brug bij Son als doel had. Daarna kunnen we de cruciale inzet van Britse tanks bij Best behandelen, en de rol van Shermans rond St Oedenrode. Vervolgens kunnen we Koevering (Duitse blokkade 24-25 Sept), Veghel (Duitse tegenaanval 22-23 Sept) en Eerde (18-25 Sept) aandoen en het gebruik van pantsereenheden cq pantservoertuigen door beide partijen op die locaties behandelen. Praktisch gezien zijn we dus een dag lang met de bus op stap, waarbij we meerdere historische locaties aandoen, van zowel Duitse als geallieerde zijde in de periode van September 1944.

Overige informatie:

Daar we slechts met 1 bus gaan betekend dat vol = vol (= 50 personen). Dit wordt bepaald door de datum van betalen. Gelukkig kunnen we de kosten zeer laag houden. De kosten zijn per persoon slechts 25 euro voor Twenotleden, incl een programmaboekje van de tour.

Als vertrek en eindpunt wordt waarschijnlijk een locatie in Best gekozen. De exacte details worden later bekend gemaakt.

Optioneel is het mogelijk om deel te nemen aan een verzorgde lunch voor 10 euro p/p extra. Dit dient bij de aanmelding extra vermeld te worden. Kortom een geheel verzorgde dag, inclusief deskundige gids, vervoer per comfortabele touringcar, verzorgde lunch en programmaboekje voor slechts 35 euro! (Introducees zijn toegestaan, deze betalen echter 10 euro meer.)

De kosten dienen overgemaakt te worden op rekening NL71 INGB 0003026112 van te name van Twenot onder vermelding van “Excursie Twenot 2019 + naam deelnemer”. (“+ lunch” indien van toepassing).

N.b. Bij afmelding vindt alleen restitutie plaats indien er nog ander belangstellenden op de wachtlijst staan.

Bas Slaats
"Perfect is the enemy of done"
peter van dijk

Re: Twenot Excursie 2019 "Market Garden"

Bericht door peter van dijk » 4 okt, 2018 15:00

Mooi plan !!

Heb er nu al zin in, dus de centen zijn reeds gestort :D

groeten ;)
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
Rob Plas
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rob Plas » 5 okt, 2018 9:22

Bas, ik ga graag mee
Rob
Rob Plas
Webmaster Twenot
Huisregels Forum

Afbeelding
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Bericht door Bas Slaats » 3 nov, 2018 15:12

Reminder ..

Er is nog plaats, maar vergeet je vooral niet om aan te melden.

Gr Bas
"Perfect is the enemy of done"
Plaats reactie