Bouwavonden en aansprakelijkheid

Mededelingen, shows, oproepen en ander verenigingsnieuws.
Hier kunt U direkt communiceren met het bestuur over het blad, forum, wedstrijden, shows en meetings.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten, Marc Tempels

Geert-Jan Meeuwissen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bouwavonden en aansprakelijkheid

Berichtdoor Geert-Jan Meeuwissen » 7 aug, 2017 18:36

viewtopic.php?f=2&t=33287

Een interessant punt.
Het lijkt mij een goed idee om hier een bestuurs-standpunt over te krijgen.

Geert-Jan Meeuwissen
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd

Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Re: Bouwavonden en aansprakelijkheid

Berichtdoor Richard Cramer » 7 aug, 2017 19:58

Hallo Geert-Jan, Marc en anderen,

Bouwavonden worden zelfstandig georganiseerd.

Welleswaar hebben velen van ons een Twenot achtergrond en gebruiken we het forum als medium om berichten etc. omtrent de bouwavonden te comuniceren, maar de avonden zelf staan los van de Twenot als organisatie.

Om een voorbeeld te geven: bij de bouwgroep Ede, waar ik zelf deel van uit maak, bestaat bijna de helft van de groep uit mensen die óf niets met tanks hebben (bij ons kunnen we ook "gewoon" bijv. vleugeldingen bouwen), óf die pas nadat ze via via bij ons terecht zijn gekomen lid geworden zijn van de Twenot. We zijn eerder een zelfstandige bouwgroep die zijn wortels in de kern van de Twenot heeft, maar daar niet aan vastgeplakt zit.

Om de vraag te beantwoorden: aansprakelijkheid ligt bij de individu, niet bij de Twenot-organisatie als zodanig. Wanneer er iets misgaat op een avond dan mogen we er hopelijk vanuit kunnen gaan dat een ieder van ons voldoende verzekerd is voor aansprakelijkheid (anders verkopen we toch gewoon een paar kitjes :wink: ).

Laatste punt: ik heb dit hier neergeschreven als bestuurslid en neem derhalve een standpunt in waarvan ik meen dat dit voor de Twenot staat. Denk ook dat ik dit in het verleden ergens eerder heb gelezen... maar ik heb op het moment van schrijven geen ruggenspraak gehad met één van de anderen en laat me graag corrigeren wanneer ik onverhoopt onzin uitkraam :roll: :) .

Groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Re: Bouwavonden en aansprakelijkheid

Berichtdoor j.w.stokkers » 7 aug, 2017 20:13

Het antwoord was gisteren al door Ricco gegeven en je bent dus als deelnemer/deelnemers zelf aansprakelijk voor gemaakte schade. Daarvoor heb je je aansprakelijkheidsverzekering.

Gr.JW
Afbeelding

Terug naar “Twenot bestuurlijk en beurzen”