Uploaden afbeeldingen

Mededelingen van- en aan het bestuur: hier kunt u al uw vragen en opmerkingen voor het bestuur (die niet in het Twenot café thuishoren)plaatsen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman, Bas Slaats

Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Uploaden afbeeldingen

Bericht door Martin Visser » 22 aug 2019 19:07

Naar aanleiding van de discussie op het FOC gedeelte:

Ik moet zeggen dat ik het gebrek aan uploaden van foto's direct op het forum of Twenot site een groot gemis vind.
Als ik kijk naar onze conculega's www.modelbrouwers.nl hebben zijn een fotoalbum ontwikkeld naast het forum. Hier gaat het uploaden van fotos een stuk gemakkelijker zonder diverse foutmeldingen.

Als het uploaden van foto's op het twenot forum goed zou werken zou dat van mijn kant zorgen voor meer vulling op het forum.
Maar misschien ben ik hier alleen in...
Shermans :)
Peter van Hout

Bericht door Peter van Hout » 24 aug 2019 13:15

kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Je moet redelijk handig zijn ' met computers' (zoals mensen dan zeggen) om een foto aan je bericht te kunnen hangen.
is niet meer van deze tijd, maar dit is bekend bij de beheerders.
Work in progress:
Work in progress :D
-----------------------------------------------------------
... bezint, eer ge aan PE begint ....
Martin Visser
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Visser » 24 aug 2019 13:16

Het is niet zo zeer dat ik onhandig ben maar een foto van 200 KB met de afmeting 1024 x 768 wordt niet geaccepteerd.
Shermans :)
Pepijn Heerkens

Bericht door Pepijn Heerkens » 24 aug 2019 15:29

Martin Visser schreef:
24 aug 2019 13:16
Het is niet zo zeer dat ik onhandig ben maar een foto van 200 KB met de afmeting 1024 x 768 wordt niet geaccepteerd.
Klinkt als een maatregel uit het oude tijdperk dat mensen nog gemiddeld vierkante schermpjes hadden..
Peter van Hout

Bericht door Peter van Hout » 24 aug 2019 15:48

Martin Visser schreef:
24 aug 2019 13:16
Dat is ook weer zo'n ding. In het oude forum moest je HTML kennis hebben. Dit is een nieuw(ere) versie, die wel plaatjes kan uploaden, maar dan zit je weer aan een max grootte vast. En, dus moet je weer resizen. Wat een ge....
Is niet meer van deze tijd met de smartphones en tablets.
Work in progress:
Work in progress :D
... bezint, eer ge aan PE begint ....
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 24 aug 2019 18:07

Om eerlijk te zijn zou ik graag zien dat we naar moderne forumsoftware overstappen. phpBB is niet meer van deze tijd — niet naar de gebruiker toe, en al helemaal niet achter de schermen, waar het, eenvoudig gezegd, een uit z’n krachten gegroeid doolhof is. Tien, vijftien jaar geleden was het één van de beste keuzes om een forum op te draaien, maar het is allang voorbijgestreefd door genoeg alternatieven die beter werken en eenvoudiger in gebruik zijn, zowel voor jullie, de normale gebruikers, als voor ons, de moderatoren.

En nu ik hier hardop gezegd heb wat ik al lange tijd denk, lijkt het me een goed idee om dit dan ook gelijk maar echt aan het bestuur voor te leggen zoals ik eigenlijk al geruime tijd van plan was …
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 26 aug 2019 07:39

Hallo,

ik ben het eens met het idee over forumsoftware die meer bij deze tijd past.
Een groot struikelblok is inderdaad het foto's plaatsen.

Ook al heb ik geen moeite met werken via PC en online fotohoast, de bijlage optie ben ik toch
gaan waarderen als handig, maar werkt helaas op z'n best krakkemikkig, wat dus niet uitnodigt om even snel wat te posten.
Dit haperen (ook van de 'embedded links') maakt het niet makkelijker en het onopgelost laten nog minder leuk.
Mensen willen gemak en dat wordt niet geboden.
En dat terwijl er voor weinig geld veel voorgeschoteld kan worden !

Wat ik bijv. ervaar op een Belgisch forum (dat draait op sponsors en supporters, geen fancy software) :

Daar kan men o.a. eenvoudig eigen albums aanmaken, vullen en beheren.
Werkend in een post krijgt men mbv1 knop in een apart venstertje direct toegang tot de eigen foto's.
Klikken op de thumbs en de foto's staan in je post.
Afmetingen en aantal Kb wordt automatisch aangepast tot het maximum dus je hebt daar ook geen omkijken naar.

YouTube video's insluiten kan met enkele muiskliks.
Er is een 'live feed' aanklikbaar overzicht van nieuw geplaatste berichten.
Een uitgebreide chatbox (geschikt voor foto's en links).
Sponsors hebben een eigen categorie voor hun eigen onderwerpen.
Men kan supporten (wat extra bevoegdheden oplevert).

Kosten kunnen geen belemmering zijn, wat dan wel ?

en verder ? slechts mijn gemijmer (of ge-emmer)...
In plaats van de ouwe vertrouwde, ietwat vervallen 'haven' te ontvluchten om in de vaart der volkeren op jacht
te gaan naar de snelle kroket zou deze haven een clubhonk kunnen worden waar wij elkaar op een
ongehaaste maar vlotte manier een compleet diner kunnen voorschotelen....het zou kunnen...

groet ;)

PS : en niet gewoon aangemeld blijven kostte bijna de opgestelde text (waar ik best even tijd voor nodig heb gehad).
over verouderde software gesproken...
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP :een 'verboden vrucht'
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 26 aug 2019 21:06

peter van dijk schreef:
26 aug 2019 07:39
Dit haperen (ook van de 'embedded links') maakt het niet makkelijker en het onopgelost laten nog minder leuk.
Dat de links niet meer werken heeft een andere oorzaak, en daar wordt als het goed is momenteel aan gewerkt door degene die daadwerkelijk het forum beheert, want het lijkt iets te zijn dat alleen op dat niveau opgelost kan worden.
peter van dijk schreef:
Wat ik bijv. ervaar op een Belgisch forum (dat draait op sponsors en supporters, geen fancy software) :

Daar kan men o.a. eenvoudig eigen albums aanmaken, vullen en beheren.
Werkend in een post krijgt men mbv1 knop in een apart venstertje direct toegang tot de eigen foto's.
Klikken op de thumbs en de foto's staan in je post.
Afmetingen en aantal Kb wordt automatisch aangepast tot het maximum dus je hebt daar ook geen omkijken naar.
Inderdaad, dat is grofweg ook wat ik wil zien in nieuwe forumsoftware. In principe zou de huidige software een deel hiervan ook moeten kunnen, maar in de praktijk werkt het gewoon niet goed.
peter van dijk schreef:
Kosten kunnen geen belemmering zijn, wat dan wel ?
Gebrek aan kennis, vermoed ik. Ik heb al heel lang de indruk dat (en ik bedoel dit niet denigrerend) de gemiddelde bezoeker en ook moderator van dit forum, eigenlijk niet zo heel goed thuis is in wat er wel en niet (en dan vooral wel) kan op forumgebied. En dan denk je al snel dat de manier waarop dingen die je wél kent werken, de enige en de normale manier is.

Maar zoals ik zei dat ik zou doen, heb ik dit onder de aandacht van het bestuur gebracht, en ik denk dat ik geen verenigingsgeheimen verklap door te zeggen dat er momenteel een discussie gaande is over verbetering van ons forum. Natuurlijk betekent dit niet dat morgen of overmorgen alles beter is, want het heeft meer voeten in de aarde dan alleen willen dat er wat verandert :)
peter van dijk schreef:
In plaats van de ouwe vertrouwde, ietwat vervallen 'haven' te ontvluchten om in de vaart der volkeren op jacht
te gaan naar de snelle kroket zou deze haven een clubhonk kunnen worden waar wij elkaar op een
ongehaaste maar vlotte manier een compleet diner kunnen voorschotelen....het zou kunnen...
Ik vind dat een mooie metafoor :)
PE-ter v. Stiph0ut
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door PE-ter v. Stiph0ut » 26 aug 2019 21:24

Jakko Westerbeke schreef:
26 aug 2019 21:06

Maar zoals ik zei dat ik zou doen, heb ik dit onder de aandacht van het bestuur gebracht, en ik denk dat ik geen verenigingsgeheimen verklap door te zeggen dat er momenteel een discussie gaande is over verbetering van ons forum. Natuurlijk betekent dit niet dat morgen of overmorgen alles beter is, want het heeft meer voeten in de aarde dan alleen willen dat er wat verandert :)
Hartstikke goed Jakko, blij mee!
Makkelijk foto's kunnen uploaden zou mijn terugkeer op dit forum wel eens kunnen bespoedigen (en nee, dit is geen dreigement :P )

Bedankt tot zover.
There are three side-effects of acid: enhanced long-term memory, decreased short-term memory... and i forgot the third.

-- Timothy Leary
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 27 aug 2019 00:01

Jakko, bedankt voor je toelichting en jouw inzet :)

groet ;)
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP :een 'verboden vrucht'
Plaats reactie