Vragen aan Niels over Sketch Up

De plaats voor het 3D tekenen en printen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

peter van dijk

Vragen aan Niels over Sketch Up

Berichtdoor peter van dijk » 20 mei, 2013 3:56

Hoi Niels, paar vraagjes:

1. waar kun je de schaal opgeven in het programma ? wil werken met 100:35 of moet je zelf omrekenen?
2. hoe werkt dat met maten intypen. Ik krijg met de muis niet voor elkaar om mooie ronde getallen te trekken...
ik klik op dat "measurements" venstertje maar heeft geen effect.
3. misschien niet nodig tijdens deze groupbuild, maar wat is het verschil tussen een "group" en een "component" ?

groet
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Vragen aan Niels over Sketch Up

Berichtdoor Niels Henkemans » 20 mei, 2013 13:38

peter van dijk schreef:Hoi Niels, paar vraagjes:

1. waar kun je de schaal opgeven in het programma ? wil werken met 100:35 of moet je zelf omrekenen?
2. hoe werkt dat met maten intypen. Ik krijg met de muis niet voor elkaar om mooie ronde getallen te trekken...
ik klik op dat "measurements" venstertje maar heeft geen effect.
3. misschien niet nodig tijdens deze groupbuild, maar wat is het verschil tussen een "group" en een "component" ?

groet

1. Schaal opgeven kan niet. Je kan je ook afvragen of dat handig is, want je gaat vaak ver achter de komma eindigen. Het grootste nadeel zou dus zijn dat je de ideale 0,3mm voor het printen nauwlijks kan bereiken. Maar als je dat zelf opgeeft...
2. niet klikken op dat vensterje, maar meteen typen (dat kan op het moment dat je ook met je muis kan trekken)
3. Een 'group' wordt zover ik weet niet opgeslagen in het bestand (behalve uiteraard in de tekening zelf), een component wordt wel opgeslagen. Praktisch maakt het nauwelijks uit. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd 'Components' behalve als ik meerdere components wil groeperen en niet van plan ben die 'group' nog aan te passen. In de praktijk heb ik eigenlijk alleen maar 'Components' in een model.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

peter van dijk

bedankt weer Niels! n/t

Berichtdoor peter van dijk » 20 mei, 2013 14:04

.
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Terug naar “3D”