Mijn projectjes ; update 2014-04-24

De plaats voor het 3D tekenen en printen

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Mijn projectjes ; update 2014-04-24

Berichtdoor Niels Henkemans » 19 mei, 2013 1:53

Hallo iedereen, ik wil voorstellen dat iedereen die mee wil doen aan deze 'group-build' een topic opent. Daarin kan je meteen je eerste ervaringen delen (met of zonder foto's) en kan iedereen leren van wat wel en niet lukt.
Als je eenmaal wat ervaring hebt opgedaan, lijkt het me leuk dat je een onderwerp kiest waar je aan gaat werken en dat laat zien. Mocht je geen inspiratie hebben dan kan je ook altijd oefenen door een model (die hebben we allemaal) te gebruiken om digitaal na te bouwen. Het voordeel is dat je maten allemaal al hebt. Zelf ben ik ooit hiermee begonnen:

Goede manier om 3D te leren denken en de mogelijheden van SU te leren kennen. Oh ja, SU is inmiddels alleen maar beter en makkelijker geworden. :D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Niels Henkemans op 23 apr, 2014 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

peter van dijk

Re: Open je eigen topic!

Berichtdoor peter van dijk » 19 mei, 2013 6:42

:shock:
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Frank Langeler

Berichtdoor Frank Langeler » 19 mei, 2013 15:45

En ik was al blij met mijn cilinder en kubus...... :mrgreen:
Catch 22

I was crazy and could be grounded. All I had to do was ask; and as soon as I did, I would no longer be crazy and would have to fly more missions. I would be crazy to fly more missions and sane if I didn't, but if I was sane I had to fly them. If I flew them I was crazy and didn't have to; but if I didn't want to I was sane and had to. Yossarian was moved very deeply by the absolute simplicity of this clause of Catch-22 and let out a respectful whistle.
"That's some catch, that Catch-22," Yossarian observed. "It's the best there is,"

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 24 mei, 2013 10:09

Nog wat inspiratie plaatjes. Ik zal hier binnenkort ook nog een paar oude projecten toevoegen.

DIt is dus wat allemaal kan met SU, maar dan haal je zo'n beetje het uiterste uit het programma. Heel veel van dit ontwerp is handwerk en dat kost veeeeel tijd omdat standaard SU trucs niet werken.

Dit is m'n bijna complete H39. Paar luiken, bevestgingspunten en wat losse details en dan is de buitenkant compleet.
Afbeelding
Afbeelding

De voorloper van de H39, de H35. Voordeel van het Franse ontwerp was dat alle modules met bouten aan elkaar bevestigd waren. Daardoor was het technisch mogelijk om achteraf van een H35 dus een H39 te maken. Tekentechnisch hoef ik dus ook alleen een paar modules aan te passen. 8)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Niels Henkemans op 15 mar, 2014 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 24 mei, 2013 13:56

Zeer fraai Niels !
Leuk om bij mezelf te merken dat ik nu anders aankijk tegen zo'n 3D plaatje.
Ik begin onmiddelijk naar de basisvormen te zoeken en te bedenken hoe ik ze zou modelleren :wink:

groetje
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 25 mei, 2013 23:51

Bedankt Peter.

De koepel met interieur is inmiddels bij Radek gearriveerd. Geen idee of deze Facebook link werkt, maar het valt te proberen:
klik

Deze werkt zeker:
http://radedtzky.blogspot.nl/2013/05/3d ... ets35.html

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Berichtdoor Niels Henkemans » 9 jul, 2013 9:06

Ter inspiratie:
viewtopic.php?f=3&t=26975&start=20#p265358
(In het geval iemand de post in het fotoalbum gemist heeft ;-))

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Mijn projectjes ; update 2014-04-24

Berichtdoor Niels Henkemans » 23 apr, 2014 23:36

Wat zeggen ze ook alweer over de laatste loodjes....

Het lange SA-38 kanon is een nachtmerrie door het tekort aan betrouwbare info. Er was één voordeel: ik weet al waar het in moet passen 8)
Kanon is nog niet printklaar maar al wel zo ver dat het nu tijd is voor een nieuwe plaatje

Afbeelding

Zal binnenkort ook wel wat screenshots van het tekenen-op-een-foto laten zien. Voor het kanon heb ik er zelfs vijf(!) gebruikt.

Betere render volgt nog, ben overgestapt op andere software. Werkt prima, maar ben nog even aan het puzzelen.

Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Mijn projectjes ; update 2014-04-24

Berichtdoor Niels Henkemans » 25 apr, 2014 20:43

Omdat een deel van het gereedschap nog niet af is, heb ik de rest maar even apart gelegd. 8-)

Afbeelding

Terug naar “3D”