Vragen aan Niels over Sketch Up

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
Hansa Brandenburg W12
Hoi Niels, paar vraagjes:

1. waar kun je de schaal opgeven in het programma ? wil werken met 100:35 of moet je zelf omrekenen?
2. hoe werkt dat met maten intypen. Ik krijg met de muis niet voor elkaar om mooie ronde getallen te trekken...
ik klik op dat "measurements" venstertje maar heeft geen effect.
3. misschien niet nodig tijdens deze groupbuild, maar wat is het verschil tussen een "group" en een "component" ?

groet
 
peter van dijk zei:
Hoi Niels, paar vraagjes:

1. waar kun je de schaal opgeven in het programma ? wil werken met 100:35 of moet je zelf omrekenen?
2. hoe werkt dat met maten intypen. Ik krijg met de muis niet voor elkaar om mooie ronde getallen te trekken...
ik klik op dat "measurements" venstertje maar heeft geen effect.
3. misschien niet nodig tijdens deze groupbuild, maar wat is het verschil tussen een "group" en een "component" ?

groet

1. Schaal opgeven kan niet. Je kan je ook afvragen of dat handig is, want je gaat vaak ver achter de komma eindigen. Het grootste nadeel zou dus zijn dat je de ideale 0,3mm voor het printen nauwlijks kan bereiken. Maar als je dat zelf opgeeft...
2. niet klikken op dat vensterje, maar meteen typen (dat kan op het moment dat je ook met je muis kan trekken)
3. Een 'group' wordt zover ik weet niet opgeslagen in het bestand (behalve uiteraard in de tekening zelf), een component wordt wel opgeslagen. Praktisch maakt het nauwelijks uit. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd 'Components' behalve als ik meerdere components wil groeperen en niet van plan ben die 'group' nog aan te passen. In de praktijk heb ik eigenlijk alleen maar 'Components' in een model.
 
Terug
Bovenaan