Suggesties voor het forum? Plaats ze hier!

Bert Koopman

Lid van de TWENOT
Goede dicussie ik zou echter wel wat voelen voor de opbouw die de DMMB gebruikt.
Iets meer gesplitst maar naar mijn gevoel erg duidelijk.

Groet Bert

Henry Klom

Lid van de TWENOT
ik zou echter wel wat voelen voor de opbouw die de DMMB gebruikt.
Iets meer gesplitst maar naar mijn gevoel erg duidelijk.
Oei Bert, als Alex die onderverdeling daar ziet dan krijgt hij acuut een hartverzakking :)

De nieuwe benamingen bevallen mij goed! :)

Zou het wat zijn om de 'handige links' onder te brengen in ' Militaire voertuigen en geschiedenis' ?

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
De nieuwe benamingen bevallen mij goed!
Helemaal mee eens.....de nieuwe namen dekken wat mij betreft veel beter de lading. En omdat het duidelijker is, zal dat ook hopelijk betekenen dat er meer mensen kijken en bijdagen aan beide sub-forums. Goed werk!

Zou het wat zijn om de 'handige links' onder te brengen in ' Militaire voertuigen en geschiedenis' ?
Vind ik zelf ook geen slecht idee.....als de links inderdaad alleen verwijzen naar referentiefoto's en niet naar modelbouwtechnieken(?)

Oei Bert, als Alex die onderverdeling daar ziet dan krijgt hij acuut een hartverzakking
Ja, in eerste instantie inderaad een hartverzakking.....maar aan de andere kant zie ik daar wel dat er in alle sub-forums de afgelopen 2 maanden berichten zijn geplaatst en dan heb ik er weer wat minder moeite mee. Bij ons heb je gewoon wat sub-forums en stickies waar al lange tijd niets gebeurd is....in dat geval snap ik het nut van zo'n extra onderverdeling niet.
Een onderverdeling in schalen zie ik hier op het TWENOT forum liever niet......de technieken en referentie zijn hetzelfde, dus liever alle schalen bij elkaar voor meer delen van kennis en technieken.

Alex

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Uhm, zullen eerst eens kijken hoeveel er nog werkt aan oude links op HL 1.0? Dan hebben we nog even tijd om een leuk plan te bedenken hoe en of een eventuele HL 2.0 opgezet kan worden.
Kan misschien wel tegelijk.......oude links controleren, checken en omvormen tot HL 2.0? Als we gaan onderverdelen wil ik Canadese links wel op me nemen en/of Brits.
Shermans zal je bij meerdere landen terug zien komen, maar dubbele links lijkt me niet erg, toch? Misschien ook een draadje opzetten per land, zodat ook anderen suggesties voor links kunnen aandragen en dat de "land moderator" die dan aan de lijst van het betreffende land kan toevoegen??

Henry Klom

Lid van de TWENOT
Vind ik zelf ook geen slecht idee.....als de links inderdaad alleen verwijzen naar referentiefoto's en niet naar modelbouwtechnieken(?)
Tja, dat is ook een beetje mijn puntje van aarzeling wat dat betreft. Het meeste is echter verwijzing naar referentie foto en dergelijke. Een 4-tal onderwerpen zijn echter meer specifiek modelbouw. Als we de modelbouw afsplitsen dan heb je natuurlijk wel weer een nieuw sub-forum. (HL modelbouw?). Willen we dit, heeft het meerwaarde?

Ik moet nog even nadenken of een andere indeling voor de 'handige links 2.0' echt handiger is. WW2 Duits zal waarschijnlijk een populaire categorie worden, wil je dat nu apart zetten of vermengen met 'modern' Duits spul zoals bv Marder, Leopard etc etc. Of toch maar liever alles splitsen in bv Modern, WW2, en WW1-interbellum.
Ook een onderverdeling in krijgstoneel is een optie zoals, woestijnoorlog, pacific, west europa, oostfront etc etc

We kunnen ook nieuwe HL categorien aanmaken, eentje voor online beeldbanken bv, heeft iemand andere suggesties?

Ik stel voor dat, voordat we ons holderdebolder op HL 2.0 storten, eerst maar even nadenken en bepraten over hoe we het dan willen inrichten?

Laatst bewerkt:

Henry Klom

Lid van de TWENOT
In een kleine kring is er overleg geweest over wat te doen met de huidige ‘Handige Links’. We zijn er nog niet helemaal in alle details uit.

De eerste uitkomsten van dit overleg zijn;
Dat we doorgaan met de Handige links maar ze wel gaan opsplitsen in ‘Handige Links’ en ‘Handige Modelbouw Links’ en die twee worden respectievelijk in de rubrieken ‘Militaire voertuigen en Geschiedenis’ en ‘Militaire Modelbouw’ ondergebracht.

Momenteel staan er per land 7 berichten met aparte secties. Dat gaan we allemaal samenvoegen tot 1 bericht. Een aantal landen met zeer weinig links gaan samengevoegd worden onder de naam ‘overige landen’. Ook gaan er twee nieuwe onderdelen aan toegevoegd worden nl ‘beeldbanken’ en ‘musea’

Heeft iemand suggesties of wil je meedenken cq meewerken laat dan wat van je horen!

P. Kok

Lid van de TWENOT
Hoe zit het eigenlijk met het zoeken op deze site ?
Ik was op zoek naar het artikel over de Bronco Ram cruiser tank, en zocht onder "ram" maar kreeg "geen resultaten gevonden".
Ik begrijp dat er meer letters moeten zijn voor de zoekfunctie, en heb geprobeerd met "Ram MK II" maar weer geen resultaat.
Misschien is het tijd om de zoekfunctie een beetje beter te laten functioneren, ik denk dat dat ook het bezoekersaantalen ten goede zou komen.

Groet Paul

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
De minimumlengte van woorden waarop je kunt zoeken is drie letters. „MK II” zal dus genegeerd worden, want dat zijn woorden van elk twee letters … Wel vreemd inderdaad dat Ram geen resultaten oplevert, want dan woord komt wel degelijk voor. Als ik zoek op „Bronco” dan kom ik wel bij dit onderwerp uit:

Henry Klom

Lid van de TWENOT
In een kleine kring is er overleg geweest over wat te doen met de huidige ‘Handige Links’. We zijn er nog niet helemaal in alle details uit.

De eerste uitkomsten van dit overleg zijn;
Dat we doorgaan met de Handige links maar ze wel gaan opsplitsen in ‘Handige Links’ en ‘Handige Modelbouw Links’ en die twee worden respectievelijk in de rubrieken ‘Militaire voertuigen en Geschiedenis’ en ‘Militaire Modelbouw’ ondergebracht.

Momenteel staan er per land 7 berichten met aparte secties. Dat gaan we allemaal samenvoegen tot 1 bericht. Een aantal landen met zeer weinig links gaan samengevoegd worden onder de naam ‘overige landen’. Ook gaan er twee nieuwe onderdelen aan toegevoegd worden nl ‘beeldbanken’ en ‘musea’

Heeft iemand suggesties of wil je meedenken cq meewerken laat dan wat van je horen!

Update;
Momenteel zijn de oude 'handige links' in bewerking.
Zodra die omzetting geheel voltooid is dan zullen de nieuwe rubrieken 'handige links' en de 'handige modelbouw links' opgezet gaan worden.

Heeft iemand suggesties of wil je meedenken cq meewerken laat dan wat van je horen![/QUOTE]

Laatst bewerkt:

Henry Klom

Lid van de TWENOT
Update;

de oude 'handige links' zijn inmiddels opgesplitst in 'handige voertuiglinks' en 'handige modelbouwlinks'.
De definitieve nieuwe versie van de 'handige voertuig links' staat inmiddels op het forum.

Bovenaan