Sherman Crab Mk. I — keer twee

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Maar met plakband had ik alles met de hand uit moeten tekenen :) Dat is waarom ik gewoon papier gebruikt heb: dan is het eenvoudig een ster met cirkels te tekenen op de computer en uit te printen. Achteraf gezien had ik dat papier waarschijnlijk beter vochtig kunnen maken zodat het aan het model zou kleven.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
De modellen zelf liggen momenteel een beetje stil, maar ik ben wel bezig met een experiment om de kettingen te maken die ik nodig heb:

Crab ketting CAD.png

Omdat Resicast het verkeerde soort ketting levert voor wat er op T148656 zat bedacht ik ineens dat ik die misschien wel 3D kan laten printen, gelet op de minimumafmetingen die Shapeways hanteert voor Fine Detail Plastic. De tekening is nog niet klaar, want het ingewikkelde deel moet nog komen, maar in principe heb ik hier de benodigde onderdelen al. De afmetingen van de platte schakels zijn 4,3 mm lang, 1,3 mm breed en 0,6 mm dik. Dit maakt ze net wat dikker dan de schakels van Resicast zelf, maar ja, deze maten zijn bepaald door de minimumdikte die Shapeways aangeeft voor dit materiaal. De hoop is dat de ketting dus ook echt werkt, in elk geval lang genoeg om hem in model te brengen en vast te lijmen :) Hiertoe zijn de gaten in de middelste schakels 0,7 mm diameter en de pinnen erdoor 0,6 mm.

Nu alleen nog afmaken en er een stuk of vijftig in een raamwerkje zetten zodat ze uitgeprint kunnen worden …

Bovenaan