SdKfz 233 8 rad in Afrika

EricReist

Lid van de TWENOT
Na de eerdere SdKfz 250 is nu ook de SdKfz 233 in de woestijn geland. Dit is de oude Tamiya SdKfz 232 met een New Connection Model upgrade (im wist nog niet dat AFV met een mooi model zou uitkomen) en wat aanpassingen zoals de onderbouw van het kanon (te vaak nog afgesloten getoond -wat volgens mij een Munster museum artefact is).

Voertuig is met Tamiya grijs gespoten, en na twee laagjes haarlak is een arfikagele mix erover geairbushed en deels verwijderd. Ik heb randen hier en daar met een lichtere kleur geaccentueerd. Daarna door met de olieverf en Ink!, en uiteindelijk ook pigmenten en AK potloden gebruikt. Eenvoudig ondergrondje van bluefoam en een laagje klei, en daarover Vallejo desert sand. De palmboom heb ik bovenaan wat opgesierd met geschraapte sprue krulletjes, net onder de bladeren.
Dank voor het kijken en commentaar natuurlijk welkom!

Eric

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Ja mooi compact diotje. Ook goed hoog en laag door de palmboom. Figuurtje die de Signal propaganda tot zich neemt ook een goede. Zal een flinke klus geweest zijn als ik het zo zie deze conversie, maar dan heb je ook iets :)

Mvg,

Vincent

Ik vind het altijd gaaf om te zien hoe mensen iets weten te maken van een ouder model.
Ook leuk om iets af te maken! In de beschrijving zeg je dat je ak potloden hebt gebruikt, ik ben benieuwd naar je ervaring met die potloden...stond op het punt ze aan te schaffen uiteindelijk niet gedaan.
Werkt het veel anders dan een enamel wash van ak bijvoorbeeld? Gr Gert-Jan

EricReist

Lid van de TWENOT
Leuke klus ja die conversie en inmiddels achterhaald door de fraaie AFV kit die ik ook zal bouwen.

Ik ben erg blij met die AK potloden maar ben ook maar pas gestart met echt schilderen en verweren dus kan niet goed evrgelijken met andere methodes. Ik heb ze tot nu toe vooral nat gebruikt dwz met een klamme kwast de punt was oplossen en dat als verf gebruiken om onderdelen te 'schilderen', dik of dun, van aluminium tot zwart, maar ook verticale strepen (zoals met olieverf) met de kleuren van het voertuig, en als pigment (tussen tracks, onderzijde/achterzijde) met de mud kleuren.

Bert Koopman

Lid van de TWENOT
Complimenten !!!

Vraag me alleen af of die gozer straks niet op de blaren moet zitten van dat gloeiend hete motordek.
Signaal een perfecte aandacht trekker.
En natuurlijk een goede fotograaf ingehuurd. 😄
Hoop dat we snel in de mogelijkheid zullen zijn om het in werkelijkheid te mogen zien.

Groet Bert

EricReist

Lid van de TWENOT
Dank Bert!
En leuk om eens in een vignette te doen, omeletje bakken op een nog panzergrijze plaat. Moet dan nog even 1:35 vliegen zoeken!!

EricReist

Lid van de TWENOT
Nou dat was voor het eerst in... 10 jaar? De dubieuze eer gaat naar de corona crisis en een aantal weken minder werk hebben! Maar heel blij mee eens iets af te ronden!

Bovenaan