[Ronald] “ The Pocket Tiger” PzKpfw1 Ausf F

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Mijn eerste idee was mee te doen met de Bison II.
Echter wist ik niet meer dat ik daar een PE setje bij had .
Ik vind het een beetje zonde om dit PE setje zo maar ongebruikt te laten liggen ..dus ben nu op zoek naar een ander onderwerp.
Ik heb wel een idee, maar daar moet ik het betreffende Kitje nog voor te pakken krijgen ....
Wordt vervolgd......(we hebben nog effe tijd)

Greetz
Ronald.

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
De Pocket Tiger

Al heb ik hem nog niet binnen ,dit moet het gaan worden

De Pzkpfw 1 Ausf F ook wel de “Pocket Tiger”

Zou ingezet worden bij de invasie van Malta, maar kwam uiteindelijk terecht in Rusland en werd ingezet tegen Partizanen .
Bronco en Hobbyboss hebben hem ook uitgebracht dus er is genoeg info the vinden om hem te “ verbeteren”

Greetz Ronald

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal

Het is een beetje stil aan deze kant , maar zit nog te wachten op de kit ( die zit inmiddels op de post )
Ben wel diep aan het nadenken over wat ik er mee ga doen.
Ik heb wel een ideetje.
Deze tank werd ingezet tegen partizanen en deze setting wil ik gaan maken.
Maar dan met een uitgeschakelde tank met gesneuvelde tankbemanning met daarom heen een of meerdere partizanen ......
Op verschillende forums heb ik nogal eens wat discussie gezien wat betreft gesneuvelden in dioramas , dus mijn vraag is hoe men daar hier tegenover staat

Groeten Ronald.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ronald Schoenmakers zei:
Op verschillende forums heb ik nogal eens wat discussie gezien wat betreft gesneuvelden in dioramas , dus mijn vraag is hoe men daar hier tegenover staat
Dat is niet relevant, als je het mij vraagt. Het is jouw model, dus het enige dat telt is hoe jij daartegenover staat.

Stijn Westerbos

Lid van de TWENOT
Persoonlijk vind ik het raar als men bezwaar heeft tegen doden en gewonden in een oorlogsdiorama. De voertuigen die we maken zijn toch bedoeld voor het verwonden en doden van mensen. Wat is er dan slecht aan om dit ook af en toe te tonen. Het gaat om het verhaal idee dat je wil laten zien en als hier gesneuvelde In voorkomen is dat mijn inziens geen enkel probleem.
Veel succes met het interessante project
Groet stijn

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Bedankt voor jullie reactie .
Ik wil voorkomen dat er overloze discussies gevoerd gaan worden of dit wel of niet kan.
Want daar heb ik dus geen zin in.....
Vandaar de vraag.

Onderstaand setje figuren heb ik in gedachte ...(minus die meneer in de koepel)

greetz Ronald

erik bakker

Lid van de TWENOT
Van mij kan het prima als er gesneuvelden in een diorama verwerkt zitten, zolang t maar een beetje respectabel en realistisch gebeurt. zolang er maar geen Quinten Tarantino hoeveelheden plassen bloed liggen stoor ik me er niet aan.

Met vriendelijke groet,
Erik

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Lekker belangrijk wat anderen vinden :D Zolang het realistisch is prima.
Deze figurenset gewoon gebruiken! Ik kijk uit naar je eerste updates.

PietvanHees

Lid van de TWENOT
Nou, Bas, er is verschil tussen gewoon lekker je ding doen en je niets van hysterisch correct en rivet counters aan trekken enerzijds en respect voor andermans mening en gevoelens.

Ik wordt er niet vrolijk van om mensen in pijnlijke situaties te zien. Met de jongens die hier als oud vuil lang en over hun tank hangen portreteer je de minder smakelijke en pijnlijke werkelijkheid. Als dat bedoeld is voor het onder de neus wrijven van het feit dat oorlog veel (jonge) mensenlevens kost of dat er onmenselijkheden zijn (Ik denk aan een dio waar ik van gegriezeld heb met concentratiekamp, wagon en lijken) kan ik daar respect en bewondering voor opbrengen. Als het bedoeld is voor effect denk ik dat je heel voorzichtig moet zijn.

Een diorama moet een verhaal vertellen. Wat wil je vertellen? Die set met een tot razernij opgesweepte tanker bovenop het graf van zijn kamaraden vind ik pijnlijk. Hij had net zo goed boven op een hoop lijken in plaats van een tank kunnen zitten, dus wat voor doel heeft dan die tank nog?

Het is natuurlijk mijn persoonlijke visie, een van de redenen van mij om me met vrachtwagens en halfrupsen bezig te houden en niet de veel moeilijkere weg van diorama's te bewandelen. Als je diorama het dramatische effect van gecrepeerde soldaten nodig heeft moet je dat doen.

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Het modelletje is binnen....

Dankzij wat rare fratsen van de pakketdienst duurde het allemaal wat langer dan verwacht.

Gelijk maar even de inhoud gecheckt.....
4 sprues tamelijk dik plastic De details zijn niet wat we op de huidige modellen zien , maar dat is net zo raar ....
Hier en daar wat flash ,wat lichte sinkmarks en een zeer uitgebreide bouwbeschrijving van maar liefst 1 A3 tje.... ;)
kortom: precies wat er nodig is voor deze FOC. :)

Moet nog even goed na gaan denken wat ik precies er mee uit ga spoken.
Nog even geduld , want ik heb het op dit moment erg druk met andere zaken....

greetz Ronald

EricReist

Lid van de TWENOT
Mooi dat deze binnen is na een lange reis.
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen qua pimpen Ronald, genoeg leuke mogelijkheden!
Hopelijk heb je wat gaatjes in je agenda tussen de andere zaken door, maar nu al kunnen bedenken wat je wilt/kunt doen is al ontspanning!!

Groeten,
Eric

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
De eerste onderdelen zijn aan elkaar geplakt .
(foto’s volgen nog )
Waar ik eigenlijk voor post is of er iemand foto’s heeft van een tank die op een antitank mijn is gelopen, aan de voorkant van de tank , track en loopwiel
Liefst op een panzer 1, maar een andere tank mag ook...
Ik wil graag een beeld hebben wat de schade is door zo’n mijn.......

Greetz Ronald

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Van een Panzer I die op een antitankmijn loopt blijft denk ik niet zo heel veel van het loopwerk over op de plek waar hij de mijn raakt. De vraag is wel een beetje hoe zwaar zo’n antitankmijn zou zijn, maar een kapotte rupsband en weggeslagen en verbogen wielen, assen en veerarmen is toch wel het minste dat ik zou verwachten.

Willem Visser

Lid van de TWENOT
He Ronald,
beschadigder dan deze hier onder ken ik ze niet :)
Er zijn er ook maar 8 echt ingezet .... (zoiets herinner ik me).
Veel bouwplezier!

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Hier de eerste foto's

Wat ik wil gaan doen is deze tank te bouwen die op een landmijn is gereden.
Hierbij wil ik de de fenders ombouwen zodat de schade zichtbaar is verder wil ik een aantal onderdelen vervangen door onderdelen uit de scrapbox

Ben begonnen met de romp, als basis en denk dak ik die zo hou.
ook een loopwerk in elkaargezet met tracks , de tracks ien er goed uit ,dus doe ik niks aan
één kant loopwerk blijft ook "as is"
De andere kant is op de mijn gelopen dus daar moet wel iets gebeuren , wat assen verbogen ,wielen beschadigd ,tracks los enz

De plastic fenders wordt een ander verhaal , zeker bij de mijn moet die zwaar beschadigd zijn
Ik ga dus proberen die zelf te maken, met de plastic fenders uit de kit als voorbeeld. en haal daar wat brackets en steunen af....
Voor de rest gebruik ik dun alluminium en Evergreen strips...... of het lukt .... ?

wordt vervolgd

greetz Ronald

EricReist

Lid van de TWENOT
Hi Ronald,

mooie start, ter inspiratie voor wat schade aan de andere kant:

wellicht kan je de sprocket lostrekken en ook de behuizing erachter? Wat gaten voren waar die bevestigd was in de romp, primerrood erachter...

Erich

Bovenaan