Af! Renault FT

Dit model is af!

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Moderator
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Het blijft moeilijk om op 1 onderwerp gefocust te blijven, dus bij deze ook maar mijn andere project waar ik simultaan aan werk, de Flyhawk Renaul FT, een van de allerbeste modellen die ooit uitgebracht is in 1:72.
20200321_002135.jpg
20200321_002104.jpg
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat altijd al een leuk tankje gevonden in model sinds ik hem in 1:76 van Matchbox gemaakt heb, 35 jaar geleden of zo. Deze ziet er wel uit alsof hij nogal veel beter is dan die :)
 
Misschien is deze dan meer geschikt voor jou?

RENAULT%20FT%20Char%20Canon%20Berliet%20Turret%20%20TAKOM%201003%20doos.jpg


:)
 
Misschien is deze dan meer geschikt voor jou?

RENAULT%20FT%20Char%20Canon%20Berliet%20Turret%20%20TAKOM%201003%20doos.jpg


:)

En zelfs daar durf ik geen garantie meer op te geven.
De laatste 2 jaar flink ingeleverd op de ogen.
De handen en geest willen wel maar zonder een setje 20/20 is dat niet goed te doen.
En nee, in mijn geval is dat niet opgelost met een leesbrilletje of een loupelamp...

Maar, voor elke oplossing hebben we 20 problemen dus die uitdaging ga ik dan weer aan.

Groeten,
Rico
 
1:16 ga ik mij niet aan wagen. Veeeel te groot.

20200509_010039.jpg
20200509_004144.jpg

Nu de Takom T-55 af is, heb ik weer energie om hier iets leuks van te maken. Via deze manier wil ik het model letterlijk naar een hoger niveau tillen. ;)
Gr Bas
 
Even een bouwkundige vraag naar aanleiding van de door Bas gebruikte palen.
Op de tekening van de brug zie je ronde palen als staanders, Bas gebruikt vierkante.
Maakt dit qua draagkracht nog wat uit? Of is het puur het oppervlak van de paal? (in real life dus.)

Groeten,
Rico
 
Rico, rond is nagenoeg altijd beter (weerstandsmoment tegen buiging) en in geval van hout ook goedkoper. Deze had ik echter niet op voorraad in de juiste maat. ;)

Ik heb de brug intussen flink onder handen genomen, dus zal binnenkort weer een update plaatsen.

gr Bas
 
Zoals beloofd een paar foto's van de huidige status. Zowel de brug als de Tank zijn voorzien van een paar extra kleurtjes.
20200513_193651.jpg
20200513_193616.jpg
20200513_193548.jpg
Gr Bas
 
Mooie brug Bas.
Rico, op de tekening zijn het gewoon onbewerkte boomstammen. Voor een noodbrug werkt dat wel zo snel.

Hoi Jan Coen,

dat van die boomstammen had ik gezien, ons rieten dak steunt ook op boomstammen, Dennen.
Nu ben ik bezig een en ander te verbouwen en moeten de schoren vervangen worden, ronde dennen, maar ik wilde vierkant terug zetten, Douglas.
Na navraag blijkt dat dat niets uit te maken en blijkt Douglas sterker/harder te zijn werd mij verteld.
Ik was benieuwd of er hier nog mannen van de Genie zaten die kennis van zaken hebben en met die extra info gaan we weer op naar de
houthandel. ;)

Bas bedankt voor de term "weerstandsmoment tegen buiging", daar ga ik eerst nog even mee aan de slag. Leerzaam topic is dit... :+::+:
Erg knappe FT, ik heb er ook nog 3 staan om te bouwen, toch een van mijn favoriete tankjes. Succes met je verdere bouw, ik blijf volgen,

Groeten,
Rico
 
Hoi Rico,

Nou heb ik toevallig wel bij de Genie gezeten, maar ik was chauffeur/radiotelefonist bij een bouwmachine compagnie. Daar kom je niet verder mee als je een nieuw dak wil bouwen.
Succes,
Jan Coen.
 
Ik heb ook niet zoveel verstand van daken. Wel van figuren. En er is altijd plaats voor een "poor bloody Doughboy" .... achter de Tank uiteraard. 20200515_155222.jpg
 
Terug
Bovenaan