PE uitdaging Slat voor de Puma

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Heren.

Tijd voor de volgende Shelf Queen. De RFM Puma. Vorig jaar mee begonnen als vakantie project. Plakte heerlijk in elkaar, maar iets voelde niet OK. En dat was de Slat armour. Dit is echt een aspect waar plastic het niet haalt tov PE. Dus na lang wachten eindelijk de Voyager set voor dit model binnen en tsja, need I say more....

Allereerst de tools. De zwarte lijm is superglue uit China voor telefoons te repareren. (Lijkt op Neopreen lijm? ). Deze geeft wat mogelijk om aan te klooien waarna de vlekken met debonder kunnen worden weg gepoetst. De rest neem ik aan is wel bekend.
20200529_230104.jpg
So fas so good.
20200526_234534.jpg
20200505_225424.jpg

Gr

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Mooi Bas......en helemaal mee eens, dit is echt iets waar de toegevoegde waarde van PE ten opzichte van plastic overduidelijk is.
Maar net was Jakko zegt....jij liever dan ik!

Wat voor Debonder gebruik jij? Ik wilde ook eens die Debonder proberen en heb hier die van Zap-a-Gap, maar dat is meer een soort gel-achtige substantie, terwijl ik eigenlijk het waterdunne spul zocht.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Ps: deze lijm wordt gebruikt door Night shift, een van de betere YouTube modelbouwers. En als het voor hem werkt...
Bas...thanks! In 1 van de filmpjes van Night Shift zag ik inderdaad hoe hij Debonder gebruikt en daarom heb ik ook een flesje gekocht.....echter, ik wist toen niet het daadwerkelijke merk dat hij gebruikte, dus heb ik gewoon gekocht wat ik toen op de SMC kon vinden.
Ik ga eens naar deze debonder zoeken.

Bovenaan