Panzer 4 rompmaten

Hoi, er zijn hier vast een flink aantal bouwers met een of meerdere panzer 4 kitjes in de zolderisolatie.

Is er iemand die voor mij wat rompmaten op wil nemen? Ik wil graag de breedte van de romp tussen de spatborden weten, en dito de breedte maat van de voorplaat voor de bestuurder, of, als iemand ze heeft kopieen van tekeningen?

Ik heb namelijk een week of 2 geleden van benjamin walet een bijna antieke acedemy kopie van de ouwe tamiya pz4 gekregen en beloofd hier wat leuks van te maken, zo heb ik intussen een moderne set loopwielen en dergelijke gevonden, en diverse andere coole parts om deze panzer 4 h/j te kunnen bouwen

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Zijn echte afmetingen ook goed? In Der Panzerkampfwagen III und seine Abarten staat op bladzijde 132 (van mijn 4e druk, 1994) een vergelijkende tekening van de rompen van de Panzer III en IV, met afmetingen erbij. De totale breedte van de onderkant van de romp (dus alleen de platen, zonder loopwerk) was 1854 mm, de voorplaat van de bestuurder was 1880 mm en de totale breedte van de opbouw (wederom alleen de platen) was 2388 mm.

Het model van Tamiya is, las ik toevallig eerder vandaag, een paar millimeter te breed in de romp en de wielen zijn te plat.

Hoi jakko, echte maten voldoen natuurlijk ook! Wielen zijn geen probleem, die heb ik in tenminste 3 moderne varianten van dragon in de stash gevonden. Ik ben erg benieuwd naar hoeveel te breed het geheel is, en of dit alleen voor de onderromp gaat of over de gehele romp!

Mocht iemand meelezen en moderne spatborden hebben in de spares box, dan graag, ga ik effe rondbellen omdat ik nog wel iemand ken die de spielbergers van de pz4 ook heeft...

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Hi Timo,

Ik heb nog een spatborden set (bruckenpanzer) over en tevens nog een Zimmerit (J) set van Eduard.
Als je geinterseerd bent hoor ik het wel...

Herman

Ik heb gestuurd. Intussen heb ik geregeld dat er tekeningen enzo aankomen dus ik kan binnenkort (na de corona crisis) beginnen, van ellende in de tussentijd maar weer een meng panther bouwen

Bovenaan