nieuwe FOC start september 2019 op het FORUM.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
FORUM ONLINE CONTEST
FOC 24 “Low budget, Old school”



In September start er hier op het forum weer een nieuwe "FORUM ONLINE CONTEST", oftewel FOC;

Om een brede groep aan te spreken en weer wat meer "leven" te krijgen op het forum; zijn de regels dit keer erg soepel......Het is een low-budget modelbouw wedstrijd waarbij niet alleen het eind resultaat meetelt, maar ook de weg ernaartoe.

Kijk voor meer informatie in het FOC sub-forum, hier op het forum:

groet,
Alex

FOC begeleider
 
Hoi Alex!
Mooi dat jij dit oppakt
Fijn dat de oude FOC kan blijven bestaan en door jou nieuw leven wordt ingeblazen.
Ik ben benieuwd naar het definitieve onderwerp maar wat het ook wordt .... een deelnemer heb je al.
Hartelijke groet en veel bouwplezier,
Willem
 
Willem,

Bedankt voor je reactie....en super dat je mee wilt doen!


Voor de geïnteresseerden....de uitleg over het onderwerp staan inmiddels in het FOC sub-forum.

Ook voor mensen die net met de modelbouw hobby beginnen of juist degenen die zich niet prettig voelen met resin of photo-etch....doe lekker mee, het is leerzaam en als we veel deelnemers hebben, dan krijg je ook veel tips hoe je dingen het beste kan aanpakken.
Dan blijkt ook dat je vaak helemaal geen duur gereedschap nodig hebt.....met een scalpel of afbreekmesje, lijm en wat vijltjes van de Etos kom je al een heel eind.

Alex
 
Inderdaad de ideale FOC als je een wat ouder kitje hebt en toch met wat plasticcard, ijzerdraad en andere hulpmiddelen het model kan pimpen.
TWENOT meets ''kreatief met kurk'' zeg maar.

Geen conversie dus geen nieuwe opbouw op een LKW -dat kan met een andere FOC begrijp ik, maar een voertuig detailleren.
En dat kan met Evergreen plastic maar evengoed met restafval!
count me in!

Eric
 
Geen conversie dus geen nieuwe opbouw op een LKW -dat kan met een andere FOC begrijp ik, maar een voertuig detailleren.

Eric, helemaal correct.....echte conversies wil ik voor een volgende FOC bewaren. Natuurlijk is de grens een beetje grijs, maar voor nu wil ik focussen op het detailleren van een voertuig, om hopelijk daarmee ook wat beginnende bouwers te interesseren.
Een ander kanon of wat veldaanpassingen kan nog net, maar echt andere achterbakken, verkorten of verlengen van chassis of een compleet andere koepel gaat voor nu net iets te ver.

Inderdaad.....je kan Evergreen, Plastruct of messing profielen kopen, maar je kan ook volledig "creatief met kurk" gaan en alles maken van frietbakjes, CD hoesjes, daklood, zakdoeken, injectienaalden, balpennen etc. :rofl:


Alex
 
Ik refereer vooral aan "oude" kits omdat daar vaak redelijk eenvoudig dingen aan te verbeteren vallen......uitlaatje uitboren, luikjes dunner vijlen, motorkap of luiken open zagen en/of vervangen door zelfgemaakte.......zelfbouw motortje toevoegen, sleepkabel toevoegen, wielen in gestuurde stand zetten, koplampen uithollen en voorzien van een lensje, stof/leer maken voor de zittingen, wielophanging in ingeveerde stand maken, interieur maken......blikschade, lekke band oid.

Alex
 
Piet van Hees herinnerde me aan deze historische dag....vandaag 80 jaar geleden begon de tweede wereldoorlog.
Vanaf vandaag kan er gestart worden aan de nieuwe FOC, hier op het forum. Geen paniek als je nog geen kit hebt aangeschaft; starten kan vanaf vandaag....maar er is voldoende tijd om wat later in te stromen!

Alex
 
Aankomende zaterdag, 28 september, is de TWENOT meeting in Breda. Kom je ook? Neem dan vooral je FOC bouwwerk mee voor de showtafel. Mijn gesmolten Weasel neem ik ook mee.

Uiteraard is er nog zat tijd om voor deze FOC te bouwen, dus doe je nog niet mee, kijk dan in Breda voor een leuk kitje en doe alsnog mee met de FOC!

Alex
 
Terug
Bovenaan