Leopard 2A4 NL

Goedemiddag allen,

Hierbij wat foto's van mijn nieuwste project, het betreft een Leopard 2A4 NL van Revell in schaal 1:35. Ik heb een loop en plugs van LeopardWorkshop, lampen van Voyager en figuren van MiniArt toegevoegd om het model wat extra details te geven. Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Jasper

Ziet er goed uit. Realistisch vuil en verwering. Gezichtjes is misschien wat oefenen, maar dat is weer een hele kunst op zich.
Ik zie je bouwsels altijd graag voorbij komen!

Ziet er heel netjes uit. Ik zou alleen de modder nog iets meer blenden. De overgang van modder naar groen is iets te hard naar mijn mening. Je kan hiervoor een dikke wash gebruiken en deze dan blenden met een iets vochtig penseeltje. Probeer dit wel eerst even op een oud model. Ikzelf gebruik hier olieverf voor: Napels geel op kleur gebracht met raw umber en een heel klein beetje van dyckbruin.

Bedankt Bas!

Ik ben zelf ook niet helemaal blij met die harde overgang, maar ik wist niet hoe ik dat netjes zou kunnen wegwerken. Ik ga jouw tip eens proberen, hartelijk bedankt voor het advies!

Jasper

Hoi Jasper,

Voor mij ziet die Leo er goed uit. Ik sluit me bij de vorige opmerkingen over de modder/stof aan. Ik zou gewoon even foto's googelen, dan zie je vanzelf hoe dat er uit moet zien.
Vorig jaar heb ik nog een stuk meegereden in een Leo 2A4, 80 op de weg. Dat gaat vet hard voor een bak van 65 ton.

Oefening baart kunst,

Jan Coen

Hallo Jasper,
Mooi model, ziet er goed uit.

Via via ben ik destijds benaderd of ik voorbeeld foto's ter beschikking wilde stellen aan Revell voor de decals van dit model. De A23 van 43 Tankbataljon was destijds mijn tank. Als je gesteld bent op details heb ik 3 punten die niet kloppen aan het model:
  1. Deze tank met kenteken 83-KP-48 was tot 1990 ingedeeld bij 43 Tankbataljon. Daarna zijn ze gewisseld met met nieuwe tanks uit de MOB. De FJA voor op de schietbuis kwam pas in 1994 op de tanks, dus zou deze tank eigenlijk de versie zonder moeten hebben.
  2. Het klittenband rond de toren is van het MILES systeem en dat kwam pas vanaf januari 1992 op de tanks. Dus eigenlijk zou hij ook zonder klittenband moeten.
  3. Als 3e en laatste punt was de naam van 'mijn' tank ARDENNEN 1944. Origineel was het ARDENNER, maar om met een rijdende ham rond te rijden vond ik niks, en heb ik de naam aangepast. :)

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Hallo Jasper,
Mooi model, ziet er goed uit.

Via via ben ik destijds benaderd of ik voorbeeld foto's ter beschikking wilde stellen aan Revell voor de decals van dit model. De A23 van 43 Tankbataljon was destijds mijn tank. Als je gesteld bent op details heb ik 3 punten die niet kloppen aan het model
.....
Kijk, dat vind ik nou gaaf: er wordt een model gepost en wie reageert er? De originele "eigenaar"! 😁:+:
Verders totaal niet relevant voor deze draad, maar ik gooi 'm d'r gewoon in.
Dank Peter van Iren! Maakt mijn dag.

Bovenaan