'Kampfmüde' Ungarn, 1945

Dag Heren!

Bij tijd en wijlen een nieuw projekt!
StuG III Totenkopf Hongarije gedurende Konrad I, StuG wordt die van Dragon, typische hongaarse kar is omgebouwd vanuit een Masterbox kit.
Alles WIP natuurlijk...
Plaatjes;

Bijlagen

Hoi Elco,

Verhaal: Gedurende de opmars tijdens Konrad I en de gevechten rondom Szomor rusten de uitgeputte strijders wat uit nadat ze de heuvels ten westen van Szomor gestormt hebben. 'Rusten wanneer je rusten kan', was toen en nu nog steeds een motto binnen het/een leger. Nothing 'fancy' eigenlijk, geïnspireerd door een aantal foto's natuurlijk...
Gaat me erom de figuren er lekker 'moe' uit te laten zien :p

E

Stijn Westerbos

Lid van de TWENOT
Wat een super goede opzet iets dat je niet vaak ziet. Vooral de tankbemanning. Een klein puntje de rechter arm van de commandant in z’n koepel oogt wat raar op de ene foto alsof de schouder niet goed zit, maar dat kan natuurlijk ook de foto zijn.
verder heel leuk

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Erik,

Mooi en dramatisch! Ook interessant dat je diverse camouflagepatronen gebruikt voor de diversiteit. Misschien de uier van de koe nog wat roziger maken wat ik zo kan zien en meer vuil/stront aan de poten en onderkant zou ik nog overwegen.

Mvg,

Vincent

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Erik, ziet er vet uit! Misschien nog ff kijken naar bevestiging reserverups bovenop. Verder lijken de roosters wat clean en ongehavend tov de rest, misschien nog wat butsen? Heb je wafel Zimmerit zelf gemaakt? Ziet er goed uit iig :)

Mvg

Vincent

Thx Heren! 244

@vincent; Rups bovenop is naar voorbeeld, maar hier zijn niet echt bevestigingspunten. Bovendien rijd de StuG niet met Mach 3 door het terrein, maw dat blijft echt wel liggen (ook uit eigen ervaring overigens ;)) Roosters?... Of bedoel je de skirts.... Daar dit een stevig stukje staal is zal dit niet zo snel met deuken volzitten, zal er eerder afvallen... Vuiligheid zit ook meer aan de binnenkant, aan de buitenkant kan het relatief 'schoon' blijven. Is geen LeoII dio door het terrein dendert (ligt er ook weer aan hoe lang....) Dus.... :+:

@Pepijn; Scheelt al je zelf ooit eens op een rupsvtg 'geleefd' heb. En idd SchoKaKola blik, Marke Eigenbau! (ff Googlen op doll house accessories....)

Overigens voor degene met gezichtsboek
nog meer plaatjes

Grtz
Erik

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Erik,

OK, ik doel op de langwerpige roosters boven de lucht inlaten aan de zijkanten van het motordek! Maar ze zijn toch niet zo steriel als ik het rechter exemplaar bekijk aan stuurboord kant.

Hier staken ze ook nog wel eens de pinnen in die vaak in de gaten van de reservewielen op het motordek geparkeerd werden, dat is misschien ook nog wel een mooie gimmick. Die Persil kist is ook vet ja, die steekt mooi af, gemaakt met kleuren laserprinter en Potch neem ik aan?

Mvg,

Vincent

Hoi Vincent,

AH, die roosters! Duidelijk 😋 Heb je hier ook een plaatje van met die pinnen, is idd misschien wel leuk (voor een volgend projekt!)
Persil kistje is zelf 'disigned' naar voorbeeld natuurlijk en de lay out op fotopapier geprint met een inktjet, wel een laklaagje erover gespoten (vanwege de inkt; houd niet zo goed met water!) . Dit is dik genoeg voor een kisten als deze. Op maat geprint, de seperate wanden uitgesneden en geplakt en de niet geprinte wanden (achterkant van het blad dus...) en hout struktuur geverfd. Klaar!

Zimmerit is overigens van Cavalier, zoiets als attak, resin dus. En daar waar onvoldoende met MS en de bijgeleverde stempel.

Gr
Erik

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Yo Erik,

Ja daar heb ik een foto van, nu nog alleen kijken of ik die kan achterhalen. Stond in zo'n boekje uit een hele reeks over WO2 uit jaren 90. Heb hem toen op mn eigen Stuggie toegepast rond 94/95, vond dat wel intrigerend. Wel vet om het zo te maken met laser jet, hoge resolutie dat is duidelijk. Cavalier ken ik ja, ziet er goed oftewel realistisch uit.

Mvg,

Vincent

Heel mooi geworden deze Erik! Ook al op FB gezien!;)
Loopgraaf idd mooi bedacht en ook mooie compositie zo met aan de zijkant de oude kar met is.

Thx Rob!

Stukje geschiedenis te zijde: Naar voorbeeld van de gevechten in en rondom Szomor dus, waarbij de omringende heuvels door de russen was bezet met de/een zogenaamde PaK-Riegel. Totenkopf had wat moeite ermee deze versperringen op te ruimen, vandaar ook soldaten die moe zijn en dus een loopgraaf met een AT-geweer. Dio is gesitueerd westwaarts van dit dorp, monument (kruis) en boom staat hier nog steeds...
Ook de wagen en de os zijn typische Hongaarse items, altijd mooi om iets van de omgeving / het land te tonen voor een passend verhaal

Grtz
Erik

Bovenaan