Kampfgruppe Bohm - Foy Notre Dame

Hallo allemaal,

ben bezig met een nieuw projectje, setting is Ardennen, december 1944. Heb me laten inspireren door een plaatje van achtergelaten voertuigen van Kampfgruppe Bohm in het kleine plaatsje Foy Notre Dame. Als onderdeel van de 2e Pantserdivisie stootte deze kampfgruppe zo'n beetje het verste door in het Ardennen offensief.

Het bewuste plaatje. Diootje wat ik ga maken is hierop gebaseerd en de puma heb ik al zo goed als af. De pak staat al in de primer, plaatjes hiervan volgen nog wel. De 251 komt niet op het dio.
image212.jpg

Puma is van Dragon, opgeleukt met wat wat pe van Aber en Hauler. Wielen zijn van Voyager.
EDJMZCj.jpg
p0C4s1z.jpg
2ZZz394.jpg
oxXAwLM.jpg

Volgende stap ga ik verder met de figuren die ik inmiddels verzameld heb en even kijken hoeveel die aangepast moeten worden!

Grtz,

Rob.

Ha Rob!

Goed begin is het halve werk! ;)
Ben benieuw naar de set up; Nog met duitsers of Ami's?
Fijne variatie van de wielen, vin'k mooi!

Gr
Erik

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Rob,

Mooie verzameling zo ja, ben benieuwd. De Puma heb ik ook nog staan om ooit afgemaakt te worden. Staat stof te happen in menielaag in vitrine :) Volgens mij de enige fatsoenlijke Puma kit die er momenteel is van Dragon vreemd genoeg en die wordt ook al niet meer gemaakt!

mvg,

Vincent

Thanks mannen!
@erik: setting wordt nog met de Duitse soldaten!
@vincent: zeker een mooi van Dragon. Heb de mijne gewoon kunnen bestellen via Sockel shop!
@ Elco: ja komt huisje bij gebaseerd op de achtergrond van het plaatje!

Thanks Martin!

Ondanks mijn drukke bestaan (derde kindje erbij, verhuizing op komst en ik werk gewoon door in deze tijd 😜) toch wat vorderingen!

Figuurtjes van Alpine, Black Dog, Stalingrad, the Bodi en Dragon, hier en daar beetje aangepast. Pak is van AFV.
Gebouwtje van blauwschuim en rest van plastic plaat. Is niet zo goed te zien maar de deuren zijn ingekrast om de houtnerf na te bootsen en de dakpannen zijn stuk voor stuk geplaatst.
Op naar het schilderwerk!

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Lekker druk en goed bezig. Van harte met de kleine natuurlijk!

Mooie setting zo, en je dak in 1x goed. Ik ga er dit weekend eens aan beginnen denk ik 🤫. Ik kijk uit naar je schilderwerk!

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Rob,

Zeer fraai! Hekwerk, dakgoot etc. zijn van Miniart, nuttige set, ook de kozijnen en deuren zijn van grote toegevoegde waarde. Alleen nog waterdicht maken leien dak aan rand nog fixen, kan met daklood. Wellicht dat ze het nog op andere manieren deden, maar dat lijkt me meest gangbare.

Mvg,

Vincent

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Ja setjes van miniart zijn zeer nuttig :)
Met een strookje loodfolie en die haaks vouwen heb je jouw stukje daklood tussen het dak en de muur!

Ja klopt, dakgoot en hekje zijn van MiniArt! Ze maken wel mooi setjes, alleen moet je wel veel opschoon werk doen. En plastic is een beetje zacht. Maar met wat Tamiya extra thin lijm krijg je het wel mooi glad.
Goed punt van de rand dak en muur, ga ik nog even fixen.
Kozijntje in halfronde raam aan de voorkant moet ik ook nog even zelf maken.

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Ja klopt van Miniart! In deze kit vind ik het nog meevallen, heb de T-70 van hun gemaakt, maar dat plastic boog of brak al als je er naar keek, jank kit :huil: De huidige kits zijn beter zo is mijn ervaring.

EricReist

Lid van de TWENOT
Mooie setup! Het gemaakte huis is fraai en inspirerend.

De SdKfz 234/2 is eveneens fraai met het PE werk en de wielenset. De buitenste wielen zijn ook mooi doorgezakt. Hebben deze andere velgen dan de binnenste?
ALS het nog kan zou je de wielen wat bij kunnen draaien. De wielensets op positie 1 en 4 draaien meer naar buiten dan de binnenste. Heb er wat fraaie foto's van maar ook deze tekening. Zo is het middelpunt van de draaicirkel identiek.

234rad.jpg

Groeten
Eric

Ha Eric,

de binnenste velgen zijn inderdaad iets anders dan de buitenste en de banden hebben ook een ander patroon der variatie. Ik heb er rekening mee gehouden dat de buitenste wielen meer kunnen draaien! Had ze alleen nu los erop gezet en zitten niet netjes nog.

Bovenaan