Guderian SdKfz 251/6

EricReist

Lid van de TWENOT
Mijn derde 'Covid model', al eerder gebouwd maar nu ook geschilderd en verweerd. Inspiratie zijn de foto's Van Guderian in zijn SdKfz 251/6, met radio opstelling, speaker aan de achterzijde en een lampje aan de achterste MG standaard.

Het voertuig is met Tamiya acryl geairbrushed (blijft toch favoriet), met Vallejo acryl zijn de details geschilderd inclusief de chipping, daarna een Pledge/Future beschermende laag gespoten, en verder met Abteilung 502 olieverf gaan weatheren. Dankzij de workshop van Marcel du Long ook een Ink! pinwash, en wat gespeeld met de AK potloden, wn afgerond met Mig pigmenten (zo, alle merken gehad?).

Simpel ondergrondje met een weg uitgesneden (helaas recht ipv beetje dwars, beginnersfout), geschilderd met acryl, en een pigment wash tussen de stenen. De natuur is grotendeels uit de tuin, een boompke van Joefix met MiniNatur klimop er tegenaan. En wat achtergelaten bagage van gevluchte burgers, afkomstig van MiniArt en PlusModel.

mod2516801[1].jpgmod2516802[1].jpg
mod2516803[1].jpg
mod2516804[1].jpg
mod2516805[1].jpg
mod2516806[1].jpg
mod2516807[1].jpg
mod2516808[1].jpg

Dank voor het kijken, suggesties ende commentaar natuurlijk welkom!
Groeten
Eric

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Eric,

Ik vind hem erg geslaagd! En dit lijkt me toch geen beginners level meer, dat terzijde. Vooral de close up van het voorste deel is overtuigend en vet. Tamiya Panzer grau is inderdaad een treffende kleur. Ook de achtergelaten baggage vind ik een erg goede toevoeging. Het vertelt een verhaal en het zijn natuurlijk dit soort zaken die voor de aankleding zorgen. Misschien dat je de koffer nog iets meer kunt verweren en wellicht dat de kinderwagen omgevallen op straat ligt of half in de struiken, dat vergroot het gevoel van paniek en drama wat de vluchtelingen moeten hebben gehad toen ze hun schamele bezittingen in allerijl moesten achterlaten. Bij de rode schoentjes is dat gevoel er al wel!

Mvg,

Vincent

Erg goed gelukt!
Doet me met weemoed denken aan dat scratchprojekt van een aantal jaren geleden; deze versie maken van een Tamiya Ausf C.

Maar ehh... houten palen voor de frame antenne? Hoe kom je daarbij?

Nou uuhm, die waren nu eenmaal van hout om de antenne te isoleren, er zijn fraaie fotos van een half uitgefikte 222 ofzo met de helft van de poten weggebrand en de andere helft nog aanwezig

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Wow Eric....Je hebt echt de spirit te pakken! Mooi werk....leuk bakkie, goeie figuren en fraaie kleuren.

Qua Mos heb ik zelf de ervaring dat dit na verloop van tijd nog wel eens bruin kan worden......dus goed water blijven geven! ;)

PietvanHees

Lid van de TWENOT
Eric, petje af! zeer overtuigend. Beginnersfout? Uiteraard, diorama is de overtreffende trap waarin je alles moet kunnen, maar door de weg recht te leggen, komt er voor mij ook een beeld van "we zijn op doortocht" Dus waarom niet.. Voertuig: Chk. Diorama: Chk. (het groen is geweldig). drama: die wandelwagen omgooien is een idee! meer dynamiek. De schoenen zijn super. Ik heb alleen het idee dat iemand die in haast van huis vertrekt niet zijn mooiste hoge haken aan trekt, maar het is een geweldig accent. Ben heel benieuwd naar Guderian zelf.

EricReist

Lid van de TWENOT
Dank heren, erg gewaardeerd!
Kinderwagen kantelen: dit is een primitief geval met alle bagage erop als een blok gegoten. Ik heb van MiniArt een mooiere en zal dat in een volgend project gebruiken... gekanteld.
Het mos heb ik al jaren geleden verzameld en blijft groen, even kijken of dat nu ook zo is. Aders de airbrush erover of een groen AK potlood nat maken en gebruiken.

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Erich,

Ok ja typisch dat het een blok is die kinderwagen! Misschien nog iets los in het groen tonen, een verloren sjaal of zo een suggestie. Mos verkleurt inderdaad wel, heb nog een Tiger 1 uit 1996 die ik toen voorzien heb van mos. Kleurt geel na verloop van tijd. Met airbrush eenvoudig te fixen ja, misschien nog vernissen om het te verzegelen.

Mvg,

Vincent

Bovenaan