fotos bijzetten.

ik zit sinds kort eigenlijk meer op het form,en wil ook wat van mijn nieuwe dingen laten zien.
maar ik krijg geen fotos uit mijn computer in dit form (ik ben beter in bouwen dan computeren).
wie kan mij uitleggen hoe ik fotos uit finepix viewer bestanden op dit form kan plaatsen.
tot hoors Arjen.

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
"finepix viewer" is dat zo'n programma waarmee je makelijk foto's op je eigen computer kunt bekijken? Of is dat een speciaal type bestand (dus geen .jpg of iets dergelijks. Als het een speciaal type is zullen mensen hier waarschijnlijk problemen hebben met het bekijken van de foto's.
Als je "gewone" plaatjes hebt moet je die eerst uploaden naar een website en ze daarvandaan doorlinken. Er zijn veel van die websites. Imageshack is daar een voorbeeld van maar zelf gebruik ik nog steeds msn groups (zie mijn banner). Verder stappen zijn vrij universeel: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=5432

Succes

A

Anonymous

Niels Henkemans zei:
"finepix viewer" is dat zo'n programma waarmee je makelijk foto's op je eigen computer kunt bekijken?
Dat is een programma dat bij Fujifilm FinePix digitale camera's geleverd wordt, om je foto's te organiseren e.d. Zelf gebruik ik het niet, ondanks dat ik een FinePix 6900 heb, want ik vind het veel makkelijker om de foto's gewoon met de hand van de camera te halen. Hij verschijnt toch gewoon als externe harde schijf op m'n bureaublad als ik hem aan m'n computer hang, dus ik zie het nut van een apart programma niet zo :)

Wat het plaatsen van foto's betreft: het is zoals Niels zegt nodig om die foto's eerst op een computer te zetten die permanent aan het Internet hangt. Je kunt b.v. zo'n dienst als Imageshack (tip: plaats een link i.p.v. alleen een naam :)) gebruiken, of als je van je provider ruimte krijgt om een webpagina te maken, dan kun je ook de foto's daar neerzetten. Mijn voorkeur gaat uit naar dat tweede, omdat je dan niet moeilijk hoeft te doen met een account aanmaken enz.

Nog een mogelijkheid, als je een ADSL- of kabelinternetabonnement hebt en je computer altijd aanstaat, is om een webserver op je eigen computer te draaien en de foto's in een map meer te zetten waar die webserver bij kan. Dit gaat er echter vanuit dat je weet waar je mee bezig bent, en dat lijkt me nu niet het geval (dit is niet lullig bedoelt, trouwens :)). Nog een nadeel is dat de foto dan waarschijnlijk veel langzamer laadt dan wanneer je hem bij b.v. zo'n Imageshack parkeert, omdat je gebonden bent aan je eigen uploadsnelheid.

Bovenaan