FOC 25.........Ja nee? hoe, wat wanneer? Huh?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Gezien de situatie met het Corona virus, kan ik niet zo goed peilen wat de wens van een ieder is met betrekking tot een nieuwe FOC.

Ik krijg de indruk dat de ene juist wat meer tijd heeft om te bouwen en misschien ook de zinnen wil verzetten, terwijl de andere echt elders is met zijn hoofd en misschien juist extra hard moet werken….en voorlopig geen zin of tijd heeft om te plakken. Kortom, ik weet niet zo goed wat wijsheid is. Laat dus aub van je horen hoe je dit ziet.

Ik zal open kaart spelen. Ik heb voor ogen om als onderwerp voor FOC 25 “uitgeschakelde” (of eventueel beschadigde) voertuigen te kiezen. Net als vorige keer kan je hiermee veel kanten op en net als vorige keer ligt de focus op het delen van technieken.

Alex

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Uitgeschakeld of beschadigd … hmm … laat ik nu net recentelijk een model gekocht hebben waarvoor ik zit te spelen met het idee er inderdaad een kapotte van te maken. Misschien dat ik inderdaad ook echt eens mee kan doen met de FOC :)

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Beste Alex,

Ik vind dit een geweldig idee. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan, behalve kromgereden spatborden. En aangezien ik ook iets wil met een Scammell Pioneer (die van IBG, is in aanbouw), is dit voor mij een aansprekend onderwerp. Ik zeg hiermee niet, dat ik mee doe, maar ...

Groeten, Jan

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Leuk thema, Ik neem aan dat alles waar een Famo bij aan de pas moet komen om het weer in beweging te krijgen binnen het thema past?

Er is trouwens een heel verhaal te vertellen over hoe diverse landen in Wo2 uitgeschakeld "definiëren".

gr Bas

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
de vorige heb ik niet meegedaan omdat ik me ingesteld had op de what if enzo en daar ook behoorlijk op ingezet. met de huidige situatie en dat binnenkort iedereen waarschijnlijk thuiszit lijkt t me juist een leuk idee om een foc te doen, beetje de gedachten verzetten.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Bedankt voor alle positieve reacties. Duidelijk, ik ga kijken of we aan het eind van de maand/begin april dan de nieuwe FOC kunnen starten.

Er is trouwens een heel verhaal te vertellen over hoe diverse landen in Wo2 uitgeschakeld "definiëren".
Dat is een terechte opmerking, Bas. Mijn eerste plan was "range targets" of voertuigen die bezoek hadden gehad van de USAAF of een FLAK 88, maar ik wil het nu toch iets breder trekken om het doel ook wat haalbaarder te maken, zodat we niet allemaal halverwege de FOC vastlopen.

Kortom.....uitgeschakeld of beschadigd. Het liefst zie ik voertuigen die op een mijn zijn gelopen, beschoten zijn met machinegeweren, granaten, anti-tank wapens, vliegtuigen, bermbommen of scherf schade.......maar.....goed beschadigde spatborden of een voertuig dat tegen een boom is gereden mag wat mij betreft ook.
Wat niet de bedoeling is een voertuig maken en dan zeggen....."de motor is kapot", er moet wel iets van zichtbare schade zijn en het doel is natuurlijk om te laten zien hoe je dat hebt gemaakt en wat voor problemen je eventueel bent tegengekomen.
Ik zal de komende dagen trachten wat plaatjes te verzamelen en de richtlijnen wat meer duidelijk te krijgen.

Alex

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Motorkap open en een figuurtje met een gereedschapskist erbij mag ook niet zeker? ;)
Als je er wat gekreukelde spatborden en kogelgaten bij maakt....anders is het wel wat magertjes voor deze FOC.

Ik moet wel gelijk denken aan een foto van een scrapyard bij Bayeux in 1944, waar uitgeschakelde voertuigen worden ontdaan van bruikbare onderdelen.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ik noemde het dan ook vooral om te zorgen dat niemand serieus motorpech aan zou voeren als „uitgeschakeld voertuig” :)

Leuk Idee voor een FOC.
Zijn denk ik veel technieken te leren en te showen.

Zelf wil ik al een tijd een Scout carrier bouwen met mijn schade.
Heeft iemand misschien foto's van een Carrier die over een mijn is gereden?

Is het misschien ook een idee om hier foto's van uitgeschakelde voertuigen te plaatsen ter inspiratie?

Groeten
Leon

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Is het misschien ook een idee om hier foto's van uitgeschakelde voertuigen te plaatsen ter inspiratie?
Leon, dat is zeker een goed idee....ik probeer deze week een draadje op te zetten met de "regels" voor deze FOC en wat voorbeeldfoto's. Ieder is natuurlijk van harte welkom om daar extra beeldmateriaal aan toe te voegen. Zeker met schade van scherven e.d. zijn voorbeeldfoto's een enorme hulp.

Heeft iemand misschien foto's van een Carrier die over een mijn is gereden?
Uh....ik ken wel wat foto's van carriers die ondersteboven liggen na ontploffing van een mijn:oeps:

Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan