FOC 24 loopt op zondag 8 Maart af. Jurering, Overloon, Foto album

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Nog een aantal dagen en dan loopt FOC 24 alweer ten einde. Ik was even vergeten dat dat natuurlijk ook betekent dat er gejureerd moet worden:oeps:, want jullie wachten natuurlijk met spanning wie de VHS tape heeft gewonnen.....en natuurlijk de cover op De TANK!

Ik heb Marcel von Hobe en Marcel Zwarts bereid gevonden me te helpen bij het jureren. Ik doe zelf uiteraard buiten mededinging mee, maar verder doet iedereen automatisch mee die aan deze FOC heeft deelgenomen. Het is niet nodig een apart draadje te openen om je eindresultaat te plaatsen; we bekijken gewoon wat er in de FOC draadjes te zien en te lezen is. Het gaat bij deze FOC immers niet alleen om het eindresultaat, maar ook om de weg ernaar toe.....het delen van technieken, helpen van anderen, nieuwe dingen proberen etc.

Als je deze dagen nog verder komt met je model......ook al krijg je het niet helemaal af....plaats dan voor maandag-ochtend 9 maart wat nieuwe foto's in je draadje. De Marcels en ik proberen begin volgende week de jurering te doen.

Ik denk dat het handig is als alle FOC draadjes tzt verplaatst worden naar het foto-album, maar dat moet ik nog even overleggen met de moderators.

OVERLOON zondag 8 maart
Het bestuur heeft al eerder aangegeven dat ze de FOC modellen graag in Overloon zouden willen zien. Je bent uiteraard vrij om je model voor de wedstrijd aldaar in te schrijven......maar ook als je niet mee wilt doen of als je je model niet af hebt.....neem hem mee, en zet hem op de showtafel; daar zal ook mijn Weasel staan. De Showtafel vind je naast de wedstrijdtafels; ik probeer nog een bordje te fabriceren met "FOC, Forum Online Contest"; ik hoop daar wat van de werkjes van de FOC deelnemers te zien, aanstaande zondag.

Alex

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Afgelopen zondag liep de FOC af; op de show- en wedstrijdtafels in Overloon waren onder andere de Kfz. 15 van Eric, de SdKfz. 7 van Piet, de T29 van Stijn en mijn eigen M29 Weasel, life te aanschouwen.

De afgelopen maanden zijn er talloze leuke tips en technieken voorbij gekomen...zoals de bolle rubber bandjes van Eric, de spatborden van Piet, het wegwerken van gaatjes en sinkmarks door Bas en Herman, het maken van oogjes en haakjes door Stijn, de tube van Frank, de zakdoek huif van Eric en Jan........en nog vele andere tips en trucs!!
Ook de inbreng en historische toevoegingen in bijvoorbeeld het LVT project van Arjan en de verf- en verweringstechnieken in het draadje van Peter waren een prachtige toevoeging.

Kortom, ik hoop dat iedereen deze FOC veel plezier heeft gehad, ook al zijn veel modellen niet voor het eind van de FOC af gekomen.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
WINNAAR FOC24
Na overleg met Marcel van Hobe en Marcel Zwarts waren we het erover eens dat de winnaar van FOC 24 is geworden:

Stijn Westerbos met z'n T-29-5.

Jury-toelichting:
Stijn heeft een draak van een resin-bouwpakket tot een prachtige T29-5 weten om te zetten en heeft daarbij veel technieken gedeeld, andere deelnemers van ideeën en tips voorzien en ook zelf wat gedaan met de tips die hij tijdens zijn project kreeg.

Stijn z'n T29-5 zal de cover van DeTANK sieren, later dit jaar.....en de VHS tape is onderweg!

Laatst bewerkt:

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Voor de nieuwe FOC heb ik weer een onderwerp in gedachten dat niet gebonden is aan schaal, budget of periode....en wat, net als bij FOC24, tot doel heeft om technieken en kennis te delen en elkaar te helpen. Maar de vraag is natuurlijk.....wanneer zullen we een nieuwe FOC starten? Is eind maart een mooi streven, of is dat te vroeg?

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Beste Alex,

Ik heb een aantal projecten, die ik graag een vervolg wil geven. Deze shelf queens staan, in verschillende stadia, al langere of kortere tijd geparkeerd.
Wat dat betreft mag van mij een start in bijvoorbeeld september. Of ik sla een keertje over.
E.e.a hangt ook af van het onderwerp natuurlijk.

Hartelijke groet, Jan

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
FOC 24 is gesloten. Om ruimte te maken voor FOC 25, zullen de onderwerpen van FOC24 verplaatst worden.

Het ligt voor de hand om de voltooide projecten te verplaatsen naar het FOC archief.........dit geld voor:
Eric
Stijn
Peter
Herman

en de niet voltooide projecten te verplaatsen naar het "gewone" foto-album, zodat je eventueel ook je model daar verder kunt afbouwen. Dit geldt voor de overige projecten.

MAAR......heb je je model niet afgemaakt in FOC 24, dan mag je die eventueel ook inzetten voor FOC 25. Kanttekening is wel dat er nog voldoende aan door te bouwen valt en dat je het model in uitgeschakelde, danwel beschadigde toestand bouwt in FOC 25. Wil je dit....stuur dan even een PB.

Ook als je je project in een ander sub-forum wilt zien, dan hierboven staat vermeld, stuur even een PB.

Alex

Bovenaan