Bedankt allen voor de reacties. Ik reageer niet altijd zo rustig als iets fout gaat , maar in dit geval heb ik mijn verlies genomen en ben ik weer rustig gaan opbouwen wat verloren was gegaan.
Ondertussen ben ik aan het puzzelen met het interieur. Ik heb de vloer in 2 stukken gesneden (en versmald) en de motorkap tijdelijk geplaatst (De motor zit rechts voorin bij een weasel)
Als je toch bedenkt dat dit kitje van oorsprong uit 1957 stamt, dan is het detail op de motorkap/dashboard eigenlijk best imposant!
Met een paar van de afmetingen en hoeken van de motorkap was ik het echter niet helemaal eens. Ik heb de achterkant ingezaagd......rustig de "knieholtes" inzagen totdat er aan de zichtzijde een lichte streep zichtbaar wordt....dan stoppen met zagen. Nu kan je het plastic verbuigen zoals je wilt. Ik heb daarna aan de binnenkant een wandje gelijmd om de nieuwe hoeken te fixeren. Het wandje raakt alleen links en boven......dus net niet op het schuine stuk. Op die manier kan je nog een beetje schuiven voor de gewenste hoek en bovendien scheelt het tijd om het wandje precies pas te maken.
Op het eind van de avond heb ik grofweg het bestuurdersgedeelte gemaakt met allerlei rest stukjes Evergreen. Ook de motorkap heb ik een stukje breder gemaakt. Overtollig plastic wegsnijden en schuren doe ik pas de volgende dag als de Bison Stain remover zijn werk heeft gedaan.
Het detail van de bovenkant van de motorkap heb ik weg geschuurd om verder te detailleren. Het dashbordje is ook niet helemaal accuraat, maar ik heb besloten dat zo te laten.
De handgreep van het inspectieluik heb ik met een Micro-Chisel (beitel) van Trumpeter weggesneden om later te vervangen door een los greepje.
Alex
Ondertussen ben ik aan het puzzelen met het interieur. Ik heb de vloer in 2 stukken gesneden (en versmald) en de motorkap tijdelijk geplaatst (De motor zit rechts voorin bij een weasel)
Als je toch bedenkt dat dit kitje van oorsprong uit 1957 stamt, dan is het detail op de motorkap/dashboard eigenlijk best imposant!
Met een paar van de afmetingen en hoeken van de motorkap was ik het echter niet helemaal eens. Ik heb de achterkant ingezaagd......rustig de "knieholtes" inzagen totdat er aan de zichtzijde een lichte streep zichtbaar wordt....dan stoppen met zagen. Nu kan je het plastic verbuigen zoals je wilt. Ik heb daarna aan de binnenkant een wandje gelijmd om de nieuwe hoeken te fixeren. Het wandje raakt alleen links en boven......dus net niet op het schuine stuk. Op die manier kan je nog een beetje schuiven voor de gewenste hoek en bovendien scheelt het tijd om het wandje precies pas te maken.
Op het eind van de avond heb ik grofweg het bestuurdersgedeelte gemaakt met allerlei rest stukjes Evergreen. Ook de motorkap heb ik een stukje breder gemaakt. Overtollig plastic wegsnijden en schuren doe ik pas de volgende dag als de Bison Stain remover zijn werk heeft gedaan.
Het detail van de bovenkant van de motorkap heb ik weg geschuurd om verder te detailleren. Het dashbordje is ook niet helemaal accuraat, maar ik heb besloten dat zo te laten.
De handgreep van het inspectieluik heb ik met een Micro-Chisel (beitel) van Trumpeter weggesneden om later te vervangen door een los greepje.
Alex