9/11/2017 wip Scammell sv2 s IBG/ tank transporter thunder models

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT

IBG rad.
https://i.imgur.com/irWUosGl.jpg[/img[

[img]https://i.imgur.com/bo8MS64l.jpg

ik twijfel nu weer over het aantal ribben v/d radiator 5 volle & 2half achter de zij panelen.
Het berg vak onder de cabine heb ik uit evergreen gemaakt omdat ik de voor en achterwand in koper te dun vind.

Kijk uit met de 2 puntjes in de eerste van deze foto's (K1 & K13 14)
dat zijn geen giet foutjes maar de opleg punten van het uitneembare deel v/d trailer.
Ik had bij de achterste (L9 & 10) iets te wild af gebraamt en moet daar nu een kunst greep toepassen om
ook die kant te laten dragen. sorry voor het wazige kreeg de macro niet goed gefocust bij de laatste.

cheers, Tom

peter van dijk

Lid van de TWENOT
Thanks voor het toelichten. Ziet er goed uit verder, lekker aan het plakken al kun je ook overdrijven :rofl:
Gelukkig weer goed gekomen :D

Carry on :p

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT

Ik ben rustig aan het door buffelen.
Het motorblok heeft z'n dieselleidingen gekregen en de juiste kleur.Blijkt groen (scc15), zwart of donkergrijs.
De takeldoos heeft een naar nu blijkt een na-oorlogse kleur.
Die ga ik niet meer veranderen ,teveel (sloop)werk.

De schokdempers hebben een dubbele set moeren gekregen.

Alle wielen hebben de basis kleur.

De trekker wielen met d'r nieuwe naven.

Brandblussers gemaakt

En 2 strips waar de zijpanelen van de motorkap aan vast zitten. (mist ook op de IBG)

Chassis en trailer zijn ook in de basis kleur gezet ,Mickey mouse camo komt er ook op.
tot de volgende stappen.
cheers, fijne feestdagen, Tom

Even de tijd genomen om dit topic te lezen echt indrukwekkend hier mooie toevoeging van details,maar het motorblok daar word ik nu eens echt stil van...
Mijn complimenten voor dit mooie werk... ;)

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Hoi Danny,

Bedankt voor het compliment, eerliikheid gebied me te vertellen dat aan de groene (1st) motor veel meer werk van mij in zit dan de grijze
Daar zijn eigenlijk alleen de dieselleidingen eigenbouw.
Wat dus aan geeft dat de Thunder model Scammell beter is op het gebied van detaillering.
Maar beide zijn de moeite waard om te bouwen.

cheers,Tom

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
De vervangings radiator is eergisteren binnen gekomen ,uit Ierland volgens de postzegel.
Past prima

Ook de blokken gedubbeld zoals op de meeste foto's te zien is.

Verder gaat ie lekker en z'n broertje krijgt ook nog wel aandacht ,met ruitenwisser motortjes en een leuning op de 2 zitter.
overegens ook de TT heeft deze gekregen.
Ik weet niet of het aan mijn manier van bouwen ligt,maar de deuren passen niet geweldig bij de TT moest ze alle 4 wat smaller en lager maken.

cheers, Tom

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Deze wip is een tijd doodstil geweest.
Maar ik heb eindelijk 1 v/d 2 Scammell's afgemaakt.DSCN1109.jpeg
Dit is ook een testje om te zien of ik direct van de Apple naar het forum kom.
Is niet in een keer gelukt ,mijn foto was te groot.
ik heb nu een kopie gemaakt en daar wat in veranderd en dat werkt.
Is er een simpele manier om dit te doen zonder dat ik alle foto's per stuk moet herschalen?
Ik zal eerdaags wat meer foto's maken

cheers, Tom

Laatst bewerkt:

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Hoi Tom,

Ik vind hem mooi, echt een werkpaard aan het werk. Met alle details heb je er een compleet model van gemaakt. Ik heb nog een eind te gaan, al zit de bak grotendeels in elkaar. Ik ben benieuwd naar het geheel straks, dat wordt een lang diorama.
Ik denk dat ik ook ga proberen de cabine bij de voorruiten te corrigeren, dan klopt de aanblik. Ik was dit topic vergeten, maar ga hem op mijn gemak door spitten om te kijken of ik belangrijke details heb gemist.
Het reservewiel op de cabine is misschien wel praktischer dan achter aan de bak. Het valt mijns inziens niet mee om hem daarvan af te halen en op te hangen.

Groeten, Jan

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Machtig ding Tom! Ik kijk uit naar de andere foto's.
Overigens meen ik me te herinneren dat iemand hier op het forum eens aardige tip had om snel foto's te verkleinen.....echter was dat via Windows of via een mailprogramma oid....

Ik heb hier nog steeds een Accurate Armour Scammell liggen en blijf volhouden dat ik die nog steeds ga bouwen......maar ik volg alle Thunder en IBG projecten met grote interesse!

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Hi Tom,

Vette bak, straalt inderdaad helemaal uit dat het een werkpaard is! Klaar voor de vitrine inderdaad. Vwb foto's: je kunt ze verkleinen o.a. via het resize programma die je op Windows kunt installeren. Dat is het snelste, al zijn er nog meer wegen zoals via de picturemanager, Powerpoint etc. Vwb Apple weet ik het zo niet. Er zal wel een app zijn die dat kan lijkt me zo. Zelf schiet ik ze met Iphone en haal de link op uit Facebook.

Mvg,

Vincent

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Jakko,
Ik had een 9,3 mb origineel dat het niet deed pixel's waren iets van 8000 bij 4000 , gemaakt met een nikon B700 en op mijn iMac gezet.
misschien moet ik kijken of ik voor de modelbouw foto's naar een wat kleinere pixel maat moet gaan. ik ben nu op mijn werk en op een windows Pc staat alleen een tumbnail die je kan aanklikken voor een vergroting in een nieuwe tab.
ik neem aan dat je ook een grotere afbeelding bij de tekst moet kunnen krijgen.

Jan ,
Het eraf krijgen lijkt mij simpel , gewoon duwen , maar het op het dak krijgen heb je volgens mij een kraan nodig . ;)
Maar ik heb een paar foto's gezien uit 40/45 waar ze op het dak lagen. En de foto's met het wiel achter op de bak waren na oorlogs (waarschijnlijk Deens leger) of restauratie foto's. en daar is IBG ook op fout gegaan met de cab.

Alex,
Je bent een held in mijn ogen als je die gaat bouwen.
zeker als daar net zo mee tekeer gaat als je monogram weasel ,dat is echt een pracht stuk werk aan het worden.
Foto's komen zodra ik weet hoe ik in een keer ze in de tekst kan krijgen.

cheers,
Tom

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ik had een 9,3 mb origineel dat het niet deed pixel's waren iets van 8000 bij 4000 , gemaakt met een nikon B700 en op mijn iMac gezet.
misschien moet ik kijken of ik voor de modelbouw foto's naar een wat kleinere pixel maat moet gaan.
Dat zal het zijn. De foto’s van m’n iPad van 4032 × 3024 pixels en zo’n 2–3 MB leveren geen problemen op, maar ik heb al wel eens gemerkt dat er een limiet lijkt te zijn aan de afmetingen van de upload zelf. Ik weet alleen niet wat die is, en of die door het forum of door de server bepaald wordt.

ik ben nu op mijn werk en op een windows Pc staat alleen een tumbnail die je kan aanklikken voor een vergroting in een nieuwe tab.
ik neem aan dat je ook een grotere afbeelding bij de tekst moet kunnen krijgen.
Ik zie hier op m’n iMac gewoon de foto in de tekst staan. Ben je wel ingelogd op de Windows-computer? Niet-ingelogde gebruikers krijgen namelijk alleen maar een miniatuur te zien.

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Voor ik de foto's ga maken ben ik eerst verder gegaan met tank transporten van Thunder model.
na een paar Pathe filmpjes te hebben bekeken zijn er een paar veranderingen uit gevoerd aan de trailer.
opslag v/d oprijplaten en de platen boven de achterwielen opnieuw gemaakt om ze samen te kunnen vervoeren ,geleide rollen aan beide zijden van de trailer ,en de bevestiging van de verlengstukken/d oprit A5671A27-47AC-4A70-B141-72FE861CFDA3.jpegDSCN1112.jpegDSCN1115.jpegDSCN1116.jpeg.

cheers, Tom

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Ik ben nu gelijk doorgegaan met de lading v/d TT ,en Caterpillar D7.
Die gaat de goede kant op ,maar ik probeer er een engelse of Canadese dozer van te maken.
Maar ik kan geen goede foto of site vinden waar ik deze uitvoering opstaat met unit nr's
Liefst iets van 79th .
Als iemand iets weet ik hou mij aanbevolen.EAAC2DCB-C615-4C47-93F4-E259DC01BEDE.jpeg

cheers,
Tom

Hallo Tom,

Goed bezig hoor.
Mooie details die je toevoegt.

Ik heb geen cable operated dozer kunnen vinden in Engelse dienst.
De enige die ik heb zijn hydraulic operated.

Misschien heb je hier iets aan, dit is de enige waar merk tekens op staan.
20597180_1964502553795731_1785733812252680447_n.jpg

Te zien een wat er over is van de bebouwing is dit in Italie.
Misschien heb je er toch iets aan.

Groeten
Leon

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
EEn vervolg van de voortgang van de Scammell TT en Dozer,
Hier is een kleine update van de TT en dozer.
Heb de 2 uithouders aangepast en de plaats van de lieren binnen het dek van de trailer gebracht met een extra versteviging naar het frame.Dit naar aanleiding van de Britse recovery filmpjes op YouTube.
De dozer is al redelijk vuil gemaakt de kettingen en andere bevestigings spullen zijn ook bijna klaar.DSCN1143.jpegDSCN1135.jpegDSCN1137.jpegDSCN1136.jpegDSCN1134.jpeg69AAEB88-DBF4-49CD-9152-04700861CBB9.jpeg

Laatst bewerkt:

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Ook de TT met dozer is op een beetje verfwerk en het opnieuw lijmen van een achter deur ook wel naar mijn zin.F9827A65-0D86-4D02-A21B-4BCFF03DD45F.jpeg567F30DF-BC13-4008-AE66-348C3AC049FC_1_201_a.jpegBekijk bijlage 4189
Zag net dat ik de vooras ben vergeten te verweren.Das nog een puntje .
Misschien moet ik nog een paar ruitenwissers vinden voor de cab.
Moet zeggen dat de trekker van Thunder models beter was qua detaillering dan de trailer daar zien toch wat missers in.
Maar op de 3 you tube filmpjes na ben ik ook niet veel originele foto's van de trailer tegen gekomen.
nogmaals cheers,
Tom

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Mooi werk Tom, daar heb je heel wat uurtjes in zitten. Op themodellingnews staat een mooie tip om de voorruiten te vervuilen: zie bouwverslag.
Ga je ze nog in een dio zetten?

Zitten de wielblokken hier 'standaard' op de recovery? Dat was mij nog niet opgevallen. Ik ga nog een keer goed naar je detaillering kijken voor 'mijn' Scammell.

V.w.b. de Caterpillar: ik heb van deze uitvoering nog geen referentie gevonden van gebruik door de Britten of Canadezen. Waarmee ik niet wil beweren dat ze hem niet gebruikt hebben.

Groeten, Jan

Bovenaan