16/6: Gunfire Museum Brasschaat: Modelbouwbeurs en dynamische voertuigendemo

Hallo iedereen,

Op zondag 16 juni (Vaderdag) organiseert het War History Institute site Gunfire in Brasschaat voor het derde jaar op rij een modelbouwbeurs. De bedoeling is om bezoekers van het evenement te laten kennismaken met modelbouw en modelbouwers te laten kennismaken met het museum. Het bijzondere aan dit concept is dat wij als modelbouwers midden de voertuigen en de activiteiten zitten, naar analogie met evenementen in het pantsermuseum van Saumur en Munster. Laten we de traditie van de voorbije jaren verder zetten!

Sound the alarm! Groot nieuws! Dit jaar zal het evenement kunnen rekenen op een stevige, bijkomende troef: we zullen die dag ook rijden met verschillende voertuigen uit de collectie. Dit zal meteen ook extra bezoekers aantrekken. Vermeldt u dit zeker als u over het evenement praat met geïnteresseerden?

De vrijwilligers van de VZW Tank Museum zijn de hele dag aanwezig om de zaken in goede banen te leiden, maar ook om vragen te beantwoorden en verhalen te delen.

Hierbij de gegevens:
• Datum: Zondag 16 juni 2019 van 10u tot 18u
• Locatie: Gunfire Museum, Licht Vliegwezenlaan 3, 2930 Brasschaat (vlak naast het vliegveld van Brasschaat, oudste vliegveld van België!)
• Ruime parking voorzien
• Catering wordt voorzien

Links:
• Het kamp van Brasschaat: http://www.het-kamp-van-brasschaat.be/
• Gunfire Museum op FB: http://www.facebook.com/GunfireMuseum/
• Gunfire Museum Support Group op FB: https://www.facebook.com/groups/962217437124238/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gunfire Museum Armour Wing
Het Gunfire Museum Armour Wing heeft binnen de nieuwe structuur van het Legermuseum een thematische missie, namelijk de Koude Oorlog. Een bijzonder uitgebreide collectie voertuigen wacht de bezoekers. Een team van enthousiaste en onderlegde vrijwilligers voorzien ter plekke informatie bij de pantsers. Tenslotte zijn er de ateliers waar momenteel o.a. een Churchill-tank en High Speed Tractor worden gerestaureerd.

Gunfire Artilleriemuseum
Sinds jaar en dag de plek om historische kanonnen en een volledig overzicht van de Belgische artillerie te ontdekken, zowel gewone artillerie als luchtdoelartillerie, verdeeld over twee hallen. Bovendien staan buiten nog een heleboel voertuigen, kanonnen en raketten opgesteld.

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Fantastisch event en zeer zeker de moeite van het bezoeken waard. Twenot bouwgroep Breda is met een stand aanwezig. Andere bouwgroepen zijn uiteraard ook welkom.

Mocht je niet bij een bouwgroep aangesloten zijn en wil je als Twenot lid toch de hele dag aanwezig willen zijn, neem dan even contact op.

Gr Bas

Peter Spek

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Ik zou graag aanwezig willen zijn in Brasschaat. Tijdens de meeting in Nieuw-Vennep, heb ik enkele leden van de Bouwgroep Breda ontmoet die mij vertelden contact met ze op te nemen als ik mee wilde, aangezien ik geen auto heb. Ze zeiden dat ik wel met hun mee kon rijden. Dus Bouwgroep Breda, laat me weten of ik nog mee kan rijden alsjeblieft!!! Alvast hartelijk dank!!

De voorbereidingen voor het evenement lopen goed. Ik kreeg gisteren het bericht dat de Zweedse S-Tank opnieuw rijdt. Zou dat iets betekenen? :rofl: ;)

John

Bovenaan