1/25 Viking Drakkar plus figuren

Hallo Peter, ik had ook liever een andere helmloze figuur gehad maar je moet roeien met de riemen die je hebt en heb ook eerlijk gezegd geen zin in tijdrovende chirurgie. Dit is nu waarschijnlijk de positie waarin ik nummer 5 ga verlijmen :

Bij de positie bepaling van de figuren speelt ook nog een gewicht verdeling aspect. Bij te veel figuren (gewicht) aan één kant van de boot gaat ie overhellen in het water 🙂. Heb de meeste figuren trouwens ook nog uitgeboord om het gewicht wat te reduceren (massief resin figuren van dit formaat zijn best zwaar voor zo'n bootje)..

Hoop mijn 6 e figuur één dezer dagen binnen te krijgen.

Groet,

Arjan

peter van dijk

Lid van de TWENOT
ja natuurlijk... aan het totaal gewicht van de resin (en de gebalanceerde verdeling) had ik niet gedacht..

De strijder staat daar eigenlijk prima, maar in mijn ogen zou zijn pose beter te verantwoorden zijn met een tegenspeler.
Nu vind ik hem een beetje actief zijn in het niets, als je begrijpt wat ik bedoel.
Alle anderen zijn relaxed en hij staat er wat opgefokt bij... ik wil dan de reden daarvoor zien.
Misschien bekijk ik het teveel vanuit diorama vertelling. Het gaat hier in de eerste plaats natuurlijk om zoveel mogelijk bemanning.

Het zal vast niet vreemd ogen wanneer de Drakkar in z'n element is en statig voorbij komt glijden :cool:

Lekker doorgaan Arjen, het blijft een prachtig project :+:

Heb inmiddels de 6 e figuur toegevoegd. Heb besloten de geagiteerde man toch maar weer zijn speer terug te geven en ook vond ik het beter om alle figuren globaal in dezelfde richting te laten kijken.

achterzijde :

Heb de figuren met superlijm vastgelijmd dus verplaatsen is er nu niet meer bij :).

Wellicht ga ik tenslotte nog deze dame aanschaffen voor in de boeg, maar daar moet ik nog even over denken ;) :

Groet,

Arjan

Jan van Veen

Erelid van de TWENOT
Goede Dag ik ben vandaag is echt aan het kijken wat dat FORUM nu precies allemaal is.
Maar wat hier boven voorbij kwam nu dat is gewoon zo mooi dat ik eigenlijk geen woorden heb.

groetjes Jan van Veen.

peter van dijk

Lid van de TWENOT
Nou Arjen, het ziet er zeker goed uit zo :+:
Goeie keus ook om ze dezelfde kant op te laten kijken, nu is het meteen erg makkelijk om zelf
te verzinnen wat er aan de hand zou kunnen zijn buiten het schip.

Die Viking schoonheid in de boeg ? doen !
Wanneer ze ook dezelfde kant op kijkt komt haar wapperende haardos ook goed uit.

Heil Drakkar ;)

Hallo Peter, ik vond bij nader inzien dat de dame qua kleding (of liever gezegd, het gebrek daar aan) toch wat uit de toon valt bij de outfit van de andere figuren. Ik heb nu toch maar de "Lagertha" figuur besteld. De outfit van deze dame doet sterk denken aan een luxe mode boutique maar ze zal het in ieder geval niet zo gauw koud krijgen op de boot als de andere figuur :). Deze figuur hier is erg knap beschilderd, dat gaat mij zeker niet lukken maar wel een mooie uitdaging :

De roeiriemen zijn inmiddels klaar en heb ze in 4 bundels verdeeld over de boot, zal er later nog eens foto's van maken. Ik wilde eigenlijk beginnen met de kisten en watervat maar heb vorige week op MP een nieuwe 1/30 vintage kit aangeschaft en ben nu weer eigenlijk elke dag hier mee bezig :

Een 1/35 figuurtje erop om een idee te geven van het formaat van mijn nieuwe aanwinst :

Elke dag een paar latjes (huidgangen), vandaag weer 4 stuks .....

Groet,

Arjan

peter van dijk

Lid van de TWENOT
Hej Arjen, je hebt helemaal gelijk om "Lagertha" aan te monsteren.
In vergelijking met die andere dame past deze inderdaad veel beter bij het geheel. Ik had me waarschijnlijk laten
meeslepen door haar dijen :biggrin:

Mooi man dat 1:30 schip ! Houten modelschepen zie ik nog steeds als de 'Moeder der Modelbouw'.

Bouwze :+:

Hallo Peter. Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever met plastic dan met hout bouw maar de boten die ik leuk vind zijn er nu eenmaal niet in plastic, d.w.z. niet in de schaal die rc varen mogelijk maakt. Gelukkig zitten er bij mijn huidige kit twee gietraampjes plastic onderdelen en verder nog veel losse onderdelen in kunststof en metaal.

De romp van mijn nieuwe bootje zit nu al weer bijna dicht, wellicht vandaag de laatste latjes. Ik wil er weer een varend rc model van maken dus misschien ga ik de romp behandelen met epoxy.

Ben ook bezig geweest met het zoeken van geschikte 1/32 figuurtjes maar dat zal niet meevallen, zal ze waarschijnlijk zelf moeten aanpassen van 1/32 Airfix Multipose figuren. Dit is ongeveer wat ik in gedachte heb (alleen linker figuur van eerste foto) :

Suggesties voor passende figuren (met outfit uit de 19de eeuw) zijn natuurlijk welkom.

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:

peter van dijk

Lid van de TWENOT
Liever plastic dan hout kan ik me wel in vinden ja :cool:

Het vordert al lekker.
Gunstige schaal v.w.b. figuren ronselen. Er zijn figuren op de markt zoals bijv. machinisten van stoomlocomotieven.
Die komen aardig in de buurt van de figuren die je laat zien.
Er zijn er in 1:35 van diverse merken maar welke ook weer ?? ik geloof dat LZ Models er enkele heeft zoals een stokers en machinisten.
MK-35 heeft ook wel een aantal figuren die te gebruiken zijn.
Je zou eens kunnen zoeken op : railway personell/ worker, loc driver, tram driver ?

Veel plezier :+:

Bovenaan